Buiten is het 15 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 76.418 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
20reacties

Komende zondag van 7.00 tot 13.00 uur wordt de snelweg naar Eindhoven opnieuw afgesloten. Net als 2 jaar geleden testen studenten van de TU Delft en de VU Amsterdam dan hun nieuwe aërodynamische ligfiets, de VeloX 7. De N270/A270 wordt daarvoor afgezet tussen de Hortsedijk en de afrit bij Nuenen. Richting Helmond blijft de weg gewoon open. Het verkeer wordt omgeleid via Stiphout en de Gerwenseweg.
2 Studenten-wielrensters gaan 4 keer een traject van 5 kilometer afleggen op de lege tweebaansweg. “Na een jaar ontwerpen, bouwen en trainen, is dit het belangrijkste testmoment voor onze wereldrecordpoging komende september. Daar hopen onze rensters Aniek Rooderkerken en Iris Slappendel met een snelheid van 122 km/u te fietsen en zo een nieuw wereldsnelheidsrecord fietsen voor vrouwen te vestigen”, zegt Emiel de Boer, teammanager van het Human Power Team en student werktuigbouwkunde in Delft. De afgelopen jaren was het team al zeer succesvol, met als hoogtepunt het behalen van het wereldsnelheidsrecord voor mannen in 2013 met 134 km/u.
Dat zo’n snelheid mogelijk is komt vooral door het gestroomlijnde ontwerp van de VeloX. Maar de fietser is minstens zo belangrijk. Het gaat echt om de combinatie van mens en techniek. Om goed op snelheid te komen is een lange en rechte weg nodig. Daarom is in samenwerking met smart mobility testomgeving MobilitymoveZ.NL gekozen om weer te testen op de A270. Met deze test wordt voor het eerst een snelheid van boven de 60 km/u gehaald. “Die 122 km/u zal het nog niet worden, maar dit is voor het team vooral een goede gelegenheid om de laatste verbeterpunten te vinden”, aldus De Boer.

In de reacties hieronder staan updates.

20 reacties:

Wat een flauwe kul
Er zijn mensen die moeten werken
Ook.op zondag

Beantwoorden

Wat een gekkenhuis

Beantwoorden

Je mag daar over het merendeel van het traject maar 100 km/h dus die recordpoging kan niet.hè. 😉

Beantwoorden

Ben bang dat 60 km/u net te weinig is om bonnen te schrijven!

Beantwoorden

Hmmzzz noemen ze dat een snelweg? 🤔

Beantwoorden

Niet de best gekozen datum nu er zo’n grote werkzaamheden bij het NS-station in Eindhoven zijn waardoor treinen via Eindhoven een hel is. 🙁
Maar misschien komt er wel weer positieve landelijke reclame zoals twee jaar geleden. En daar is ook niks mis mee 🙂

https://nos.nl/artikel/2051036-test-met-ligfiets-om-wereldsnelheidsrecord-te-breken.html

http://www.ad.nl/binnenland/snelste-fiets-ter-wereld-is-niet-snel-genoeg~a16657cd/

Beantwoorden

Update 1:

Beantwoorden

Update 2
Het doel van de fietsende studentes vandaag is om 80 km/u te halen. Een video van hun eerste van de 2
geplande pogingen:

Beantwoorden

Een complete snelweg afsluiten om een fiets te testen. Only in NL…

Beantwoorden

Had toch ook gewoon op brandevoort langs t spoor kenne fietsen over da fietspad ook 1 rechte weg. Wat een achterlijk gedoe

Beantwoorden

Waarom hebben die Delftse studenten gekozen voor de autoweg A270/N270?
Tussen Delft en Dan Haag is toch ook een autoweg

Beantwoorden

Belachelijk

Beantwoorden

En voor die.iediooten.koeten ze een hele snelweg afsluiten

Beantwoorden

@Matthijs Burgers op zondag 13 augustus 2017 om 12:48:

Ach, dat rottige stukkie A270. Overigens deed TNO vandaag gelijk ook ff wat testen.

Beantwoorden

Update 3:
Het team bereikte een topsnelheid van 83,2 km/u. “Met deze test op de snelweg hebben we de laatste verbeterpunten kunnen vinden”, aldus teammanager Emiel de Boer. “Met de verzamelde data kunnen we bovendien de luchtweerstand van de fiets vergelijken met onze modellen. Na de laatste aanpassingen zijn we over een maand helemaal klaar om het wereldvrouwenrecord van 122 km/h aan te vallen”.

Beantwoorden

Wat een onzin dat daar weer een hele snelweg voor afgesloten moet worden. Test zoiets lekker op een afgelegen weg of een oud vliegveld o.i.d.

Beantwoorden

Gaaf project.

Beantwoorden

Leuk projekt, maar de café racer testten ze destijds gewoon langs het Twentekanaal als er even geen verkeer was.

Beantwoorden

Jammer dat de snelweg steeds vaker wordt afgesloten voor dit soort ongein.
Hopelijk leest de lokale politiek mee.
Overigens is het goedkopere Van A naar B Treinkaartje nog nooit geldig geweest tijdens een afsluiting van de A270. Dat is ronduit schandalig te noemen.

Beantwoorden

@Brandevoorter op maandag 14 augustus 2017 om 09:05:

Wat is het goedkopere Van A naar B Treinkaartje? Is dat ooit beloofd bij het afsluiten van zulke wegen?

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

?>