Buiten is het 13 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 77.994 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.

Niet iedereen houdt van ons. Mooi!

Havenplein Helmond in 2002

door Vico Hoozemans in 2002

11reacties

Helmond Marketing moet beter haar best doen. Én de gemeente wil meer grip op wat ons stadsmarketingbureau doet. B&W komt nu met een voorstel hoe die 2 zaken aan te pakken. Die oplossing heet DAEB. Wat staat voor Dienst van Algemeen Economisch Belang. Volgens (externe!) experts is dat de beste vorm om stadsmarketing in het gareel te krijgen. ‘Gewone’ subsidie komt namelijk al snel in de buurt van Europees aanbestedingsrecht en regelgeving omtrent staatssteun.
“Het toewijzen van een DAEB maakt het mogelijk om taken te definiëren, zodat inzichtelijk is welke taken uitgevoerd moeten worden door Helmond Marketing.” Aldus B&W in hun voorstel aan de gemeenteraad. Om verder te schrijven: “Helmond Marketing faciliteert meerdere activiteiten die tot doel hebben om van Helmond een stad te maken waar goed wonen, werken, ondernemen en recreëren is. Het marketingbureau wil initiatieven ‘initiëren, stimuleren en ondersteunen’ om Helmond te laten ‘bruisen.’ Zo wordt Helmond nog fijner om in te wonen, werken, ondernemen en recreëren…”
Helmond Marketing stond de laatste jaren volop negatief in de belangstelling. Directeuren kwamen en gingen en de kritiek van diverse raadsleden op een gebrek aan visie en actie was niet mals. Ook hun nieuwe ‘stadsstijl’ maakte volop kritiek los.
De gemeenteraadscommissie Bestuur en Economie mag donderdagavond haar zegje doen over de Stadsmarketing en met name de DAEB.

In de reacties hieronder staat een update.

11 reacties:

Haal dan eerst die w.c.-rollen uit dat verschrikkelijke logo!

Beantwoorden

Tja, elke verandering is nog geen verbetering.

Met Peter Paul van Meerwijk aan het roer was er maar zelden kritiek.

Maar ook de Gemeente Helmond wilde het zelf allemaal anders dus steek je
hand ook maar eens in eigen boezem.

Beantwoorden

Wat is dat voor logo
Waar staat dat voor
Dacht dat wij een leeuw ofzo in het wapen hadden
Geen wc rollen

Beantwoorden

Is B&W in deze ook zo transperant om aan de Helmonder te laten weten wat die “externe” experts weer gaan kosten.
Stadsmarketing voor een (binnen)stad zonder gezicht – en uitstraling en veel leegstand.

Beantwoorden

Ik hoop dat het niet weer zoveel geld gaat kosten als de pleerollen van Ozdemir, die spuuglelijk zijn en echt niks toevoegen. Ozdemir heeft nog nooit wat wezenlijks goeds toegevoegd. Van die dure, mislukte projectjes waar alleen hij beter van is geworden.
Als ik zo’n bericht als dit lees word ik altijd weer boos, want dat betekent dat er weer (andere?) graaiers en zakkenvullers worden ingeschakeld om het te verbeteren. Verbeteringen kunnen heel simpel zijn en weinig geld kosten, maar daar heb je creatief denkende mensen voor nodig. Ik hoop dat er deze keer beter over nagedacht wordt.

Beantwoorden

Tja die Ozdemir lacht onze nederlandse geldverstrekkers al jaren uit, steeds weet hij weer een nieuwe geldboom op te zetten. Is natuurlijk creatieve geest. Maar wanneer maken ze nu een contract zo dat bij WAN[restatie alle genoten inkomsten voor 100% terugkomen (of verstrek het onder voorwaarden, borgstelling) want van een kale k** valt nooit iets te plukken, want dat dan zij dan wel weer creatief.
Dus eind van het liedje is zo weinig mogelijk veranderen wat al jarenlang goed werkt

Beantwoorden

Tsja de beste stuurlui staan aan wal laten we maar zeggen!
Makkelijk om iedereen maar af te zeiken.

Beantwoorden

@Irma op woensdag 13 september 2017 om 16:16:

Het is geen kwestie van afzeiken maar constateren van feiten.

En B & W is schijnbaar ook niet tevreden over hoe het gaat.

Beantwoorden

@ikke2
Helmond marketting heeft door nalatigheid van voormalige bazen uit een diep dal moeten kruipen en nog zijn ze puin aan het ruimen en doen ze hun uiterste best om alles in goede banen te leiden!
Negatieve berichten verspreiden zich altijd sneller en als je nu eenmaal die stempel hebt is het moeilijk om daar van af te komen en dat is nu wat hier gebeurd!!
Zet eens op een rijtje wat ze allemaal WEL goed doen !

Beantwoorden

@Irma op donderdag 14 september 2017 om 09:33:
Nou, ik zou zeggen: doe je best!

@Snoebel op dinsdag 12 september 2017 om 21:31:
Die kosten ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

En verder: Of je het nu marketing, promotie, reclame, verkoop, aandacht vragen of wat dan ook noemt, je zult eerst iets moeten hebben om het te kunnen verkopen. Gebakken lucht houdt het niet lang uit…

Beantwoorden

Update:
Het raadsbesluit om van de stadsmarketing een zo geheten DAEB (Dienst van Algemeen Economisch Belang) te maken is zo-even unaniem aangenomen door de gemeenteraad. Het voorstel kreeg mondeling steun van PvdA’er Mohammed Chahim en Jelle de Graaf van de SP. Chahim maakt zich zorgen over de complexe administratie van een DAEB maar is voor meer controle en zeggenschap op Helmond Marketing. De Graaf hoopt vooral dat het tot betere resultaten en effectiviteit bij stadsmarketing leidt.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *