19reacties

Tandarts zet tanden in zijn klanten

"Het kan niet zo zijn dat een hoogopgeleide ondernemer zijn risico afwentelt op zijn klanten." Dat zegt Map van Aalst van Aalst Financial Consultancy, een bureau dat mensen met inkomensproblemen ondersteunt. Van Aalst doelt op tandarts Van G. aan de Maaslaan die half maart zijn klanten heeft laten weten dat zijn administratie hopeloos in de soep gedraaid is. Daarom stuurt hij nu alsnog rekeningen die terug gaan tot zeker 2005, met excuses en het vriendelijke verzoek hem te helpen zijn administratie op orde te krijgen.

Door langdurige afwezigheid, diefstal van een pc in 2007 en softwareproblemen lopen wij achter met de administratie, schrijft de tandarts. Map van Aalst heeft intussen al een tiental mensen gesproken die niet alleen schrokken van de hoogte van de rekeningen maar ook van de toon van zijn brief. In de rekeningen wordt dringend gevraagd om te betalen aangezien anders een incassobureau om de euro's komt.
En dat steekt Van Aalst: "Dit is meer dan onvriendelijk. Dit is grof. Hij zadelt andere mensen op met zijn ondernemersrisico en brengt ook bedragen in rekening waarvan ik weet dat ze betaald zijn. Zo mag je niet met je klanten omgaan. Mensen met weinig geld of slecht inzicht in hun uitgaven, kunnen zo vreselijk in de problemen komen."
Omdat de tandarts zijn klanten alleen een lijst met bedragen heeft gestuurd en geen specificaties, heeft Map van Aalst de zaak in handen gegeven van advocatenkantoor Van Stiphout. Die adviseert mensen die door de tandarts aangeschreven zijn of worden in ieder geval niet te schrikken, niet haastig te betalen en al helemaal de incassokosten niet te accepteren.

De weblog hoorde dat een aantal mensen problemen met deze tandarts had en kwam zo terecht bij Map van Aalst. Uiteraard hebben wij ook geprobeerd de tandarts zijn verhaal te laten vertellen, maar kwamen daar niet verder dan een antwoordapparaat.

Gedupeerden kunnen zich melden bij Map van Aalst, telefoon 51 73 43 of mail.