63reacties

Ellende Elkerliek huisartsenpost door € 130



Bij Van Rooi Meat op het industrieterrein werken honderden Europese buitenlanders. Zij komen hier voor een beter bestaan. Hun uitzendbureaus zorgen voor huisvesting in de regio tot vlak over de grenzen. Al deze werknemers krijgen een BSN-nummer voor niet-ingezetenen. Verder worden ze ingeschreven bij een huisarts en Holland Zorg voor een ziektekostenverzekering. Dit is verplicht en de premie wordt keurig van het loon afgehouden. Perfect! Toch?……..Nee, niet helemaal.
Bij de huisartsenpost in het Elkerliek ziekenhuis gebeurt het vaak dat deze mensen niet (meteen) geholpen worden. Blijkbaar beschouwt het systeem iedereen die niet officieel in Nederland woont, niet als iemand met een ziektekostenverzekering. Vrijdagochtend 17 januari bijvoorbeeld kreeg een zwangere vrouw onderweg naar haar werk een flinke neusbloeding. Het werd steeds erger en ze ging naar huis. De situatie verergerde. Haar vriend reed daarna met haar naar de huisartsenpost spoedeisende hulp. Mijn ervaring is dat ze daar je situatie bijna nooit als levensbedreigend beschouwen.
De Roemeense vrouw kon vanwege de taalbarrière aan de balie niet goed uitleggen wat er aan de hand was. Om 6 uur ’s ochtends werd ik gebeld om als tolk te fungeren. De verpleegster vroeg mij of patiënte M. hier verzekerd was. Ik gaf alle gegevens door. De verpleegster kon M. niet in het systeem vinden. Hetzelfde gold voor het BSN-nummer……..en toen meldde hij ineens: “Holland Zorg zit niet in het systeem! Mevrouw M. moet eerst betalen alvorens een arts wordt geraadpleegd.” Ik antwoordde; “Mevrouw M. zal betalen en dan de factuur indienen bij Holland Zorg. Wel moet M. dan zo spoedig mogelijk geholpen worden!” Haar conditie immers was na een halfuur bloeden zeer slecht.
En wat er toen gebeurde…….patiënte M. werd pas na de betaling binnen gebracht en onderzocht. Je moet namelijk altijd je pasje bij je hebben. Al die ellende voor een bedrag van slechts 130,45 euro. Verschrikkelijk! Er kan altijd wel iets onverwachts gebeuren dat je het pasje niet bij je hebt. Zou het niet logisch zijn dat alles in het systeem zit en je het terug kan vinden? Het lijkt net alsof je van een andere planeet komt als je voor de eerste keer naar het ziekenhuis gaat.
Later op die vrijdag ben ik naar het ziekenhuis gegaan maar niemand kon mij informeren. Ik kreeg een telefoonnummer mee. Maandag op het einde van de middag belde Iraj mij terug. Antwoorden op mijn vragen had hij niet. Het bleek dat de huisartsenpost Oost-Brabant geen contract heeft met Holland Zorg. In dat geval is het zo dat als iemand naar de spoedeisende hulp gaat, zelf moet betalen. Als de persoon niet kan pinnen, wordt er een factuur opgemaakt en verstuurd naar zijn/haar woonadres. Ik heb aan Iraj uitgelegd dat dit bij mijn cliënt niet het geval was: zij werd pas geholpen nadat de betaling in orde was gemaakt. Dit kon volgens hem kloppen. Er zijn namelijk patiënten die de naam van een hotel opgeven en dat dan de factuur niet betaald wordt. Hij vond de casus van patiënte M. bijzonder. Hierin kon hij als medewerker financiële zaken echter niets voor haar betekenen…….

Madalina Cotofana
Adviseur-tolk
Mady Adviesbureau

Gastblogger
63 reacties
Reageer

Vanuit mijn ervaring als voormalig klachtenfunctionaris in de gezondheidszorg is dit mijn visie op de gebeurtenis:

Dit aangrijpende verhaal is ingegeven door emoties en dat is heel begrijpelijk! Voor zover ik weet, heeft een hulpverlener (in dit geval het ziekenhuis) de wettelijk plicht mensen die zich melden met een acuut lichamelijk probleem (in dit geval een bloeding die niet te stoppen is) te helpen. De financiering mag hier nooit een drempel in zijn! In dit geval heeft het ziekenhuis zich niet conform de wet gedragen en dat is laakbaar! Het maakt in mijn ogen niet uit of het hier om een dokterspost gaat (wat niet helemaal duidelijk is in het verhaal) of om de Spoed Eisende Hulp. De eerste is, naar mijn weten, een onafhankelijke partij die ruimte huurt in het ziekenhuis, de tweede is onderdeel van het ziekenhuis. Maar beide partijen hebben de wettelijke plicht zoals ik heb omschreven.

En wat betreft het verzekeringspasje (bewijs van lidmaatschap): er bestaat geen wettelijke verplichting dat iemand dat altijd bij zich moet hebben. Wel de plicht dat iemand zich moet kunnen legitimeren. Daar had het ziekenhuis nu voldoende aan moeten hebben!
De afzender van de mail (mevr. Cotofana) schrijft "mijn client", ik weet niet of zij werkzaam is in de gezondheidsheidszorg. Als dat zo is, had het ziekenhuis ook naar haar moeten luisteren!

Hanneke Hegeman

Die sporen daar ook echt niet

Maryam Bouhira

Dit ziekenhuis word steeds lach wekkender baba

LoeLoe Holzken

Zijn mensen!!! Geen dingen!

Demicia Nagle

Da's niet normaal meer ik heb zo wie zo geen hoogte van dat ziekenhuis

Dat geldt voor ons Nederlanders ook in het buitenland, eerst betalen, erna declareren🤔

Digimo Helene

ze kunnen beter deze ziekenhuis helemaal sluiten ! gooi het maar dicht ook al belachelijk dat je uure lang met spoed moet praten en een cijferje moet geven aan je klacht echt onzin en ook nog is 0900 iemand die het nummet niet kan bellen heeft al een groot probleem ! spoed moet toch gratis kunnen !!

Wij pas ook meegemaakt met familie..eerst 130e betalen omdat hij niet in Nederland woont...

Ik ben ook eens geweigerd in een ziekenhuis in het buitenland... dat was een vervelende ervaring, maar dat dit ook hier gebeurd vind ik echt schokkend!

Henry Claassen

Wij ook meegemaakt eerst betalen dan medicijnen gelukkig hadden we iemand bij die pinpas bijhad pff niet normaal en dat midden in de nacht 😧

Jolanda Knorren

Elk verhaal heeft 2 kanten..

Zo slecht de huisarts post als je dood bent mag je pas komen echt slecht

dat ligt niet aan de eerste hulp maar aan de gene die de telefoon opneemt, die beslist ,,heb ik ook ooit gehad werd ik ook aan het lijntje gehouden terwijl mn zoon doodziek was dus eerste hulp goed de telefonistes leren hoe het werkt wel heel triest en zielig voor de zwangere vrouw hopelijk toch goed gekomen ?

Dinie Slegers

Schandalig en diep triest stelletje geldplukkers 😐

Corrie van Esch

Heb ook in buitenland ziekenhuis mijn id moeten inleveren en na behandeling pas betalen
Dat is nog te doen maar toch niet als wat elkerliek heeft gedaan
Onmenselijk.

niks mis mee , vaak genoeg geweest altijd netjes geholpen . top ziekenhuis

Schandalig en tevens begrijpelijk, want wij worden overspoeld. En ergens moet het geld toch vandaan komen. En het Elkerliek is gewoon een slecht ziekenhuis met te weinig contracten. Maar het klopt niet, maar wel begrijpelijk. Wij moeten ook zelf betalen als het ziekenhuis geen contract heeft met je zorgverzekering.

Marja Konings

Oh ja wy ook myn zoon was flink ziek en op vancie in Nederland ook niet geholpen eerst betalen maar de gelukzoekers die wel schade dus zie je maar hoe de Nederlanders in eigen land hier geholpen worden

Schandalig!

Je kan beter naar het slachthuis gaan als daar bij dat "ziekenhuis"..

Ilse Janssen

Ook als Nederlander moet je in het buitenland betalen.
Was voor mij maar 26,50 maar wel eerst betalen.
Vond ik opzich niet erg en eigenlijk ook wel begrijpelijk.
Ze zouden denk ik net iets teveel niet betaald hebben gekregen.

Tja tja, zal wel een reden hebben. Betalen ze net zoveel premie of minder?

Het gaat hier om de huisartsenpost IN het Elkerliek Ziekenhuis. Zij huren hier een ruimte, dus heeft helemaal niets met het Elkerliek Ziekenhuis te maken.
Daarlangs is het grote schande dat dit zo is gegaan.
Deze vrouw dient meteen geholpen te worden en achteraf komen de financiële kosten wel.

Ik hoop ondanks dat, ze er weer goed bovenop is gekomen.

Nicole Bernst

Misschien eerst Nederlands leren en je aan de regels houden terecht dat ze zo behandeld is

Waar is hun plicht om te helpen??? Diep diep schamen....

Jolanda van Os

Zo werd ik rond 4 uur snachts naar huis gestuurd, met zwaar gekneusde ribben en long. Iedereen die ik ken sliepen al, had geen geld voor de taxi, dus was het voor mij teruglopen, wat een zwaar en pijnlijke wandeling was. Onderweg kwam ik de politie tegen, maar die reden gewoon door.

Jolanda Sandifort

Wat gek. Werdt meteen geholpen toen mn dochtertje last had van dr enkel..

Maya van de Kerkhoff

@Mark op zaterdag 1 februari 2020 om 19:00:

HollandZorg Basisverzekering Premie: €121,80 staat er op https://www.hollandzorg.com/nl Een paar dubbeltjes duurder dan de mijne. :-)

Tsja, zoals je al schrijft, bij van Rooij werken er honderden, en zo ook bij veel andere bedrijven. En er wordt veel misbruik gemaakt, gaat er wat mis dan zijn ze ineens verdwenen en zie dan de rekening maar eens betaald te krijgen. Dus een beetje zelfbescherming is wel op zijn plaats.

@Madalina Cotofana:
Heel triest natuurlijk. Fijn dat jij kon helpen. Maar hoe is het nu met die vrouw??

Misinformatie/ achterhouden van informatie vanuit uitzendbureau. Deze mensen wordt verteld dat ze verzekerd zijn voor ongevallen etc. via Holland Zorg. Verplicht afdragen van loon (ongeveer €30 per maand) en vervolgens nooit een pasje ontvangen is de regel. Tel daarbij op dat zij niet worden ingelicht dat er geen contract is met het Elkerliek en vervolgens voor een verrassing komen te staan op een moment als dit met pijn en ongemak.

Weblog moet wel zijn feiten kennen: huisartsenpost huurt een gedeelte in het Elkerliek Ziekenhuis en nu word het ziekenhuis in een kwaad daglicht gezet !!! Schande......

Ik vind dit vrij normaal, gewoon betalen en niet zo zeiken, zijn nou eenmaal de regels.. In dit geval kan ze beter bij haar baas aankloppen inplv lopen zeuren. Wij als Nederlanders moeten toch ook betalen in het buitenland voor een behandeling bijv. Wat een ophef om niks ! Ik voel weer een gevalletje op komen, van Nederlanders die dicrimineren blah blablaa 😖

Kelly Coolen

Kijk, het is best simpel, het ziekenhuis is een bedrijf, ze willen weten dat en rekening betaald wordt en terecht, als ze iets vermoeden dat dat niet gebeurd wordt de behandeling geweigerd en terecht denk ik, dat komt ook door al die asiel en gelukszoekers die ziekenhuizen moeten verwerken. Als de klagers hier een eigen bedrijf zouden hebben dan zou de niet betalende klant ook niets krijgen, simpel toch .
Waarom denkt u dat onze zorg premie zo hoog is??? Er is in dit geval wel premie betaald, zoveel lees ik, dus behandeling zou moeten, tenzij....
We hebben, vind ik, in Helmond een goed ziekenhuis, ze doen echt hun best in al hun kunnen.

je bent hulpverlener of je bent het niet, ik dacht dat er zowiezo een dokters eed was, om mensen te helpen,maar goed, dan moet je eerst in de buurt van een dokter zien te komen natuurlijk. in ieder geval horen we gewoon humaan te blijven en daarom', eerst helpen en daarna komt dat betalen wel'of ook niet..is voor latere zorg..

willie@liasdestille

Sowieso werkt er ook een vreselijk mens achter de balie van de huisartsenpost! 😷 wat n heks.

is toch menselijke om eerste behandelen en daarna alles regelen

Volgens mij ben je al zorg personeel verplicht iemand in nood te helpen. Daarvoor heb je een eed afgelegd.. ongeacht de situatie..

Imke Verstappen

Huisarts post Helmond vond het ook niet nodig dat ik met dood zieke baby langs kwam 🤣 die uiteindelijk spoed is geopereerd! Gaat top hier zorg in NL 🖐

Nazlii Kaptan

Even voor de duidelijkheid:
1. Die mevrouw is verzekerd voor de ziektekostenverzekering.
2. Premie is ongeveer 109 euro per maand (via collectiviteit)
3. Premie is iedere maand betaald, en gecontroleerd door mij bij Holland Zorg
4. Holland zorg is een Nederlandse
zorgverzekering waar ook gewone Nederlanders verzekerd zijn.
5. Als jij " Nederlander" op vakantie gaat en
naar de ziekenhuis moet, wordt gevraagd om
een betaling te doen want jij betaald in dat land geen zikekostenverzekering...
6. Deze mevrouw is 23 weken zwanger, ze is al vanaf het begin bij een verloskundige aangemeld, ze heeft alle bloedtesten gedaan in het ziekenhuis, alles is tot nu toe vergoed... dus er is geen sprake van: niet verzekerd, niet betalde premie, of premie van 30 euro in de maand... Ik heb de factuur voor mevrouw ingediend bin de verzekeraar en ze krijgt dat bedrag terug...
Probleem hier is hoe jij als mens in noodsituaties bent behandeld. Volgens mij de Huisartsenpost Oost Brabant moet weg van de Ziekenhuis Ekerliek, als er gewone spoed eisende hulp was daar ging het zeker anders want een aarts laat jou niet voor hem staan met jou gezicht onder de bloed om te vragen als je geld hebt bij om eerst te betalen.

Madalina Cotofana

Hollandzorg heeft al 2 jaar een contract met het Elkerliek. Men kan dus niet op eigen houtje beslissen dat er betaald moet worden voor dat er behandeld wordt. Ik geloof best dat er veel rekeningen niet zijn betaald door anderen maar dat geeft je niet het recht om betalingen af te dwingen. Dat moet de afdeling financiën maar met de zorgverzekeraars uitvechten.

Bob de Verbouwer

En dit soort gekke zaken worden mede veroorzaakt door het zieke systeem van marktwerking in de zorg.

Lenie Weijnen

Nooit problemen gehad daar...ooit wel een half uurtje moeten wachten maar dat kon ook. Als het bloed er uit spuit dan kun je gelijk door.

@Nicole Bernst op zaterdag 1 februari 2020 om 19:02:

Klopt natuurlijk. Staat er ook, maar het Elkerliek doet blijkbaar wel de administratie daarvan zoals ik het lees. Hoe dan ook, net wat Hanneke Hegeman zegt, wat er gebeurde klopt volgens de wet niet. Zo'n vrouw, ook nog zwanger, moet je gewoon helpen. Wat als ze was doodgegaan??? Het land was te klein geweest!

Tsja daarom en om veel meer NEVER naar dat zkh

Is dit niet meer een probleem van de verzekeraars dan van het ziekenhuis?

Maaike Ector

De telefonische Huisartsenpost is zeer slecht daar . Had een gebroken voet sinds zaterdagavond belde zondags op . Oooh gaat u morgen maar naar uw eigen huisarts. Pas bij doordrammen kon ik komen. Slecht dat het tot zover moet komen en dan was dit nog maar een gebroken voet 🤔!!!

Silvia Meulepas

Wij betalen voor niks ziekte kosten en dat is niet weinig 300 euo in de maand als we het optellen en terug kijken dan hebben we meer betaald dan dat. we behandeld zijn dus mensen we moeten de zorgverzekeraars staken het wordt anders erger en duurder want wij als hollanderd hebben geen mond of juist wel klagen ma nog betalen
Kijk ma als de helft van nederland niet betaald hoe snel die premies om laag gaaan

Umit Elkilic

Ik heb alleen maar hele goede ervaringen met de Huisartsenpost. 👍👍👍👍

Bert Gosenshuis

Mensen snappen totaal niet dat de huisartsenpost NIET bij het Elkerliek hoort. Menen beginnen gelijk te roepen kut ziekenhuis dit en dat, nou blijf lekker weg! Het Elkerliek is een heel goed ziekenhuis met kundige mensen. En ja, dat dit de regels zijn heb ik ook niet verzonnen, het is zo!

Het is "dus"allemaal niet zo ernstig als in artikel gesteld.
Zoals al gemeld is emotie een slechte raadgever, zeker in de zorg.
Er wordt veel geblaat, en het zijn echt de meest simpele opmerkingen hier, over "ernstig" , terwijl het dus om een bloedneus gaat!
Dat de mevrouw ook zwanger is,maakt haar geen koningin, wederom, emotie, onnodig.
Holland zorg ,de naam "zegt"het al, een mooie naam, een produkt, specifiek in de "markt"gezet voor arbeidsmigranten.
Niet eens de goedkoopste!(Wellicht via collectiviteit wel bij benadering)
Voor spoedeisende hulp geldt inderdaad dat er de plicht is te helpen.
Spoed is dan iets dat NIET door de (emotionele) klant bepaald wordt, maar door de deskundige medici.Medewerkers balie hebben hiertoe instructies en dienen deze uit te voeren.
Belangrijk is dat sommige zorg verzekeraars een contract hebben met Elkerliek, andere niet.
Indien er geen contract is, dan betaald de verzekeraar vaak NIET 100% maar 75%. Ook kan het zijn dat men eerst zelf moet betalen en dan kan terugvorderen.
Zodra aan alle voorwaarden is voldaan zal er "gewoon"geholpen worden.
Het is aan patienten om hun bewijs van inschrijving, een pasje, paraat te hebben.

Belangrijk: ook in dit geval waar met veel zware woorden ,veel misgegaan zou zijn, blijkt dat uiteindelijk alles goed is afgehandeld.Ook financieel zal het blijkens de hulplijn, goed worden afgerond.

Wat leert ons dit blog verder?
Dat er heel veel (ongefundeerd) geklaagd wordt.
En dat onze zorg nog altijd goed functioneert.

Als het echt levensbedreigend was had ze wel bij de spoedeisende hulp geweest en niet bij dé huisartsenpost. Inderdaad een verhaal heeft twee kanten waarvan de waarheid in het midden ligt..

Marina van den Munckhof

als alles zo slecht is zoals beweerd is er maar een oplossing bouw je bestaan weer op in je eigen land.
in frankrijk moest ik ook eerst betelen 120 euro, heb het daarna weer via cz terug gekregen

peter van den Reek

@peter van den Reek op maandag 3 februari 2020 om 17:45:

Ik begrijp uit de blog en de aanvulling op zaterdag 1 februari 2020 om 22:07 van Madalina Cotofana dat de vrouw in Nederland verzekerd is, dat het computersysteem dat ook "weet" wanneer ze bij het Elkerliek ziekenhuis komt voor bloedtesten in verband met haar zwangerschap, maar dat het computersysteem het niet "weet" wanneer ze bij een ander loket in hetzelfde ziekenhuis komt, kennelijk omdat het een ander computersysteem van een ander bedrijf onder hetzelfde dak is.

Het kan heel goed zijn dat de automatisering in Roemenië beter geregeld is, zoals je suggereert, maar dan nog blijft het een raar verhaal. We hebben in Nederland het elektronisch patiëntendossier (EPD). Binnen bepaalde zorgvuldigheidsgrenzen moet elke arts in heel Nederland op elk moment al je medische gegevens kunnen inzien. Waarom kan een baliemedewerker bij het ene loket dan niet de gegevens inzien die bij een ander loket binnen hetzelfde pand zijn ingevoerd en die nodig zijn om toegang te krijgen tot een arts?

Ik zou langzamerhand weleens een reactie van het Elkerliek ziekenhuis op dit incident willen lezen.

Verras me eens met een duidelijke oplossing in deze, want het gaat natuurlijk fout als we mensen niet helpen, helpen kan ook zijn om de de juiste procedures in Nederland te volgen. Maar wel met het doel om de zorg te verlenen.

Is er een oplossing als de administratie niet correct is en mensen niet in het register voorkomen.

Als mevrouw een dokter had gezien had hij of zij haar geholpen, door het voordeurbeleid, we worden overspoeld door patiënten, kom je niet verder als de voordeur.

Verder, in het buitenland wordt ik gewoon in het ziekenhuis behandeld en opgenomen als ik ze mijn ZORGpasje laat zien, dan bellen ze naar de verzekeraar of het goed is en hupsakee, mijnheer, we gaan uw kamer gereed maken.

Van de website van Holland Zorg: Het kan altijd voorkomen dat u in het buitenland medisch noodzakelijke zorg nodig heeft. In EU-/EER-landen en Australië, Macedonië en Zwitserland kunt u met uw zorgpas van HollandZorg voor zorg terecht bij de meeste zorgverleners. De achterkant van deze pas is namelijk een EHIC (European Health Insurance Card). In de meeste gevallen stuurt de zorgverlener de rekening direct naar ons. Toch moet u de kosten soms zelf betalen. Dit is ook het geval in landen waar de zorgpas niet wordt gezien als EHIC. In dat geval kunt u de buitenlandse nota achteraf bij ons declareren.

Het kan dus voorkomen dat je als verzekerde de behandeling of het consult zelf voor moet schieten. Waarom zou dat anders zijn als je als Roemeense zorg wilt in NL.? Om toegelaten te worden tot het Nederlands zorgstelsel zijn een aantal voorwaarden van toepassing. Het is dus niet zo vanzelfsprekend als mevrouw de tolk doet voorkomen. Het tonen van een zorgpas is niet voldoende. Los van fraudegevoeligheid is de keten van zorgfinanciering wel wat ingewikkelder.

Ergo: mevrouw is uiteindelijk geholpen. Het gezeik gaat over geld. Ik denk dat het Elkerliek wel wat beter te doen heeft dan hierop reageren.

@Roland op maandag 3 februari 2020 om 22:08:

Hoe verklaar je dat het binnen één pand van het loket afhangt of je het bedrag moet voorschieten?

@Sander Lam: een pand is iets anders dan een en dezelfde organisatie.

@Roland op maandag 3 februari 2020 om 23:02:

Zo ver was ik al. Zie de eerste alinea van mijn reactie op maandag 3 februari 2020 om 18:32.

Maar als de computersystemen van twee verschillende medische organisaties op dit elementaire vlak niet goed met elkaar samenwerken, hoeveel vertrouwen moeten we dan hebben in de goede werking van het EPD? Als niet doorgegeven wordt dat mevrouw verzekerd is, houden deze bedrijven elkaar misschien ook niet op de hoogte van essentiële gegevens rond haar zwangerschap.

Over de vraag of het in dit specifieke geval klantvriendelijker had gekund en/of gemoeten, kunnen we van mening verschillen. Maar dit incident roept ook de vraag op of deze medische bedrijven hun basis-informatievoorziening wel op orde hebben. Dat vind ik zeer zorgwekkend.

een verzekeringspasje is niet verplicht, er kan nl. in een landelijk systeem gekeken worden of iemand wel/niet verzekerd is. Het is echter zo, dat als patiënt daarin niet als verzekerd staat er een voorschot betaald dient te worden. Maar wat als de werkgever, zonder zijn werknemer in te lichten, de verzekering opzegt om extra geld te besparen over de rug van de werknemer. Dit in de hoop dat er geen zorg nodig zal zijn. Het ligt niet altijd bij de patiënt. En we kunnen wel zeggen: wat doen ze moeilijk over 130 euro. Maar dit gebeurd duizenden keren. En als de kosten niet te verhalen zijn gaat de zorgpremie weer omhoog. Van de andere kant: als alle onverzekerden in nl. gewoon hun premie zouden betalen kon de premie ook met paar tientjes per maand omlaag.

Ik hoorde van mijn moeder, die bij het IZA verzekerd is, dat zij sinds 1 januari bepaalde behandelingen ook zelf moet betalen om ze vervolgens bij de verzekeraar te declareren. De verzekeraar noemt dit een verbetering, zonder uitleg uit wat er precies beter aan is.

https://www.iza.nl/wijzigingen2020

Ik vermoed daarom dat wat deze mevrouw is overkomen niets te maken heeft met haar afkomst of met Holland Zorg, en alles met voortschrijdend inzicht in de ziektekosten-verzekeringswereld als geheel. Het kan jou en mij morgen ook gebeuren.

Een volgende verbetering zou kunnen zijn dat de klant pas hoeft te betalen nadat de dienst is verleend, net als bij de kapper, en niet bij binnenkomst als de klant (in dit geval letterlijk) wel iets anders aan het hoofd heeft.

Bij mijn eigen verzekeraar, Anderzorg, precies hetzelfde, blijkens een e-mail die ik vandaag van ze kreeg:

"Fijn dat je ook in 2020 weer hebt gekozen voor Anderzorg. Als je zorg nodig hebt, dan wil je snel weten waar je terecht kunt. Maar ook wat je vergoed krijgt, of hoe je kosten die je eerst zelf betaalt, declareert. Daarom hebben we voor jou dit overzicht gemaakt."

(Ik neem tenminste aan dat "hoe je kosten die je eerst zelf betaalt, declareert" bedoeld is als verhulde mededeling dat je voortaan bepaalde kosten voor moet schieten.)

Ik vind het erg vreemd dat de Spoedpost Elkerliek of huisartsenpost spoedeisende hulp of het Elkerliek nog steeds geen reactie gaf. Alleen al vanuit PR-beleid een zeer slechte zaak.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Naam:

Website: