Buiten is het 5 graden, binnen zit al 15 jaar 😻

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 101.745 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
58reacties

Het ABN AMRO-kantoor op de Kasteel Traverse sluit per 5 maart. Steeds minder klanten bezoeken het kantoor omdat zij vaker hun bankzaken online regelen, aldus de bank. Ook groeit de populariteit van beeldbankieren en kunnen klanten hun medewerkers ook telefonisch bereiken. Daardoor is het voor klanten steeds minder noodzakelijk om een bankkantoor te bezoeken en werd de beslissing tot sluiting genomen.  Als een kantoorbezoek nodig of gewenst is dan kunnen klanten, zo luidt hun advies, terecht bij het kantoor op de Vestdijk in Eindhoven.

58 reacties:

Steeds minder klanten bezoeken het kantoor omdat zij vaker hun bankzaken online regelen, aldus de bank.
Volgens mij is dat eerder, omdat er geen personeel in dat kantoor te vinden was. Dit is voor mij de reden geweest om over te stappen naar een bank waar je wel met respect behandeld wordt.

Beantwoorden

Belachelijk…dat er niet 1 kantoor kan blijven. Er zijn genoeg mensen die dingen niet online kunnen of willen regelen. Zeker de wat oudere mensen. Ik vind t echt schandalig.

Beantwoorden

Mooi kut voor de mense die onder bewind staan en die na abn kantoor elke keer moete

Beantwoorden

Kunnen ze geen klein kantoor maken, zodat die weinig mensen meestal ouderen nog persoonlijk contact hebben.

Beantwoorden

Absurd dat je voor een stad als Helmond naar Eindhoven moet als je bij abnamro bankiert. Moest nu al omdat ze nog maar zeer beperkt open zijn. Weet je wat ik ga doen… ik ga lekker mijn geld opmaken heb ik die bank niet meer nodig!

Beantwoorden

Wat een stap? Volledig niet over nagedacht, de bank waar je vroeger met je spaarpot naartoe ging om je spaargeld te storten in de spaarweek (toen nog AMRO) en later ABN AMRO maar slaat de plank volledig mis. Het persoonlijke contact wordt belangrijker en belangrijker. Ze zullen de pijn voelen van de mensen die vertrekken. De ING zit er tegenover, ik zit daar ook en die zijn veel vriendelijker en behulpzamer.

Jammer voor ze.

Beantwoorden

Belachelijk!! Kleiner kantoor was toch ook een optie geweest!! Als ik er wel eens ben dan zie ik altijd klanten. Veel ouderen en minder bedeelde hebben niet de middelen om naar Eindhoven te gaan.

Beantwoorden

De ‘online’ smoes anno 2021 klinkt gedateerd. Het is hun gewoonweg te duur. Personeel, beveiliging, huur, onderhoud, alles. Heeft niks met het gedrag van klanten te maken.

Beantwoorden

Ow, dat is fraai, waar moet je dan naartoe om geld te storten?

Beantwoorden

Er staan kleine winkel panden genoeg leeg
Ze moeten gewoon blijven voor de klanten
Ook voor ouderen mensen..die geen internet hebben
Wel renten trekken van de mensen
Maar geen kantoren in Helmond

Beantwoorden

Een stad van bijna 100.000 inwoners en geen abn kantoor meer. Moet je voortaan naar Eindhoven toe. Is toch belachelijk!

Beantwoorden

Geldautomaten bestaan al meer dan 30 jaar, internetbankieren ruim 20. Betalen met de PIN-pas in de winkel doen we ook al meer dan 25 jaar. Wie nu nog afhankelijk is van fysiek bankbezoek heeft niet echt goed opgelet. Je kunt on-line, via app en via telefoon alle bankproducten afsluiten die je wilt. Ik weet niet echt één goed argument om een duur bankfiliaal open te houden.

Beantwoorden

Overstappennnnnnnn

Beantwoorden

De ABN AMRO kan een voorbeeld nemen aan de SNS bank.

Wand waarom kunnen ze niet een service punt openen, 50 m2 is al voldoende om de mensen te woord te staan en te ondersteunen.
Als iemand er online niet uit komt, dan vraag ik me af of die persoon de mogelijkheid heeft om naar eindhoven te gaan.

Ik ben ooit met mijn ex bij hun binnen geweest wat een kut bank, ze zat in schuldsanering en we wouden eigen rekening inzien om te kijken als de persoon zijn werk goed deed. Heeft veel moeite gekost om inzagen te krijgen.

Beantwoorden

Ik heb al een paar mensen meegemaakt, die met telebankieren problemen hadden, dubbel betaalden per ongeluk en weken op de teruggave konden wachten. Daarom doe ik het nog niet. Van je spaarrekening kun je alleen bij de ABN zelf opnemen, omdat de andere automaten die pas niet verwerken. Hoe gaat dat dan ? Want van een spaarrekening kun je geen opdracht naar een andere rekening instellen. Dit is een no-go voor ABN. Is nog de enige hier in heel Helmond. Met een scootmobiel haal je het niet naar Eindhoven. En het OV is veel te duur. En het vervoer naar de bank daar ? Dus…. daaag ABN.

Beantwoorden

Schandalig en vooral voor de ouderen mensen

Beantwoorden

@Rita op dinsdag 12 januari 2021 om 11:25:

Volgens mij kan je bij een “Geldmaat” hetzelfde als bij je eigen bank, dus ook van je spaarrekening opnemen en ook grotere bedragen.

Beantwoorden

@Roland op dinsdag 12 januari 2021 om 11:19:

Geld storten?

Beantwoorden

@Twanneman
Dat kan ook bij Geldmaat

Beantwoorden

Komen steeds mínder mensen omdat ze steeds minder open zijn, als je iets wilt vragen zijn erg geen mensen meer die specifieke kennis hebben, die zijn na vele ontslagrondes verdwenen . Die paar mensen die er nu nog zijn zoeken even een telefoonnummer voor je op waar je heen moet bellen, deze kunnen nu ook weg.

Beantwoorden

Regiobank is en blijft de beste bank! Zij blijven gewoon open. In Mierlo zit er een!

Beantwoorden

shit. Ik ben slechtziend en wil soms echt wel hulp vragen op de bank. Ik denk dat ik dan naar de rabobank ga.

Beantwoorden

@Roland op dinsdag 12 januari 2021 om 11:45:

Ah, dat wist ik niet, bedankt 🙂

Beantwoorden

@Roland op dinsdag 12 januari 2021 om 11:45:

Hmm, even gecheckt, van de 10 geldmaten in Helmond is er maar 1 waar je ook kan storten; Hoofdstraat 131, dat is dan weer zeer knullig….

Beantwoorden

Jullie willen toch alles online betalen en regelen dan nu ook niet zeuren.
De war on cash gaat maar door tot dat ze jullie allemaal hebben waar Den haag het wil.
Deze mens betaald zoveel mogelijk cash, het gaat die stropdassen namelijk geen flikker aan waar ik mijn geld aan uitgeef.

Beantwoorden

Jammer en inderdaad een klein ruimte is genoeg voor mensen die wel persoonlijk contact willen en voor de ouderen die niet kun je toch niet naar Eindhoven sturen heel klant ontvriendelijk

Beantwoorden

Tijd om over te stappen naar een andere klantvriendelijke bank mèt een filiaal in Helmond.

Beantwoorden

Echt schandalig dat er niet 1 klein kantoor kan blijven zeker in deze tijd met online fraude en dergelijke dat je toch even persoonlijk terecht kunt

Beantwoorden

Hey is best kut. Alles wordt duurder, minder service. De prijzen stijgen en de klant merkt er NiETS van. Stelletje zakken vullers. Maar gelukkig, ze zijn niet de enigste. De ander Rabo en ING zijn net zo erg. Lang leven ons systeem.
En mooi, dan kan helmond ook dit kantoor gebouw ombouwen tot te dure huurappartementen. Heeft de gemeente helmond tenminste wel inkomen op dit gebouw.

Beantwoorden
Frank van der Staak

Laat mij nou denken dat banken er ook zijn – en de klanten ook betalen voor – financiële dienstverlening. Die was al ver te zoeken maar verdwijnt nu geheel. Niet voor mij maar wel voor mensen die online de weg niet (goed) weten en niet bij het eerste beste vraagje ruim een kwartier telefonisch moeten wachten of naar Eindhoven moeten rijden. Kom op zeg.
Klantvriendelijk? Ik denk het niet! Waardeloos? Dat wel!

Beantwoorden

Ben al van af mijn 16e bij de bank, moet nu naar woensel eindhoven voor mijn bankzaken ,is niet normaal pinnen of storten,ritje naar de grote stad

Beantwoorden

Te schandalig voor worden, klanten bezoeken minder de bank. Je bent er niet welkom omdat bepaalde zaken niet belangrijk genoeg zijn.
Rekeningen op een andere naam zetten kan online, niet dus. Voor je een medewerker aan de telefoon krijgt ben je 3 kwartier verder. Dat gebeurt meerdere keren. Rekeningen opzeggen allemaal heel moeilijk en een BUC in het programma.
Nog grotere kantoren neer zetten en meer geld naar de aandeelhouders doorsluizen.
Nog meer in rekening brengen, het wordt voor de klant allemaal wel heel moeilijk en onaantrekkelijk gemaakt.
De medewerkers kunnen er niets aan doen want ze krijgen het van hogerhand opgelegd, maar de klantvriendelijkheid is heel ver te zoeken.
Heel veel succes ermee.

Beantwoorden

Logische stap van die bank.
Maar is niet mijn bank.
Zou ook gewoon daar weggaan.
De meeste banken zijn stom.
Ik kan mensne die van eenvoud houden, ouders vaak, alleen ing of sns aanraden.
Maar zorg dat je iemand kent met verstand van zaken.

Beantwoorden

Ja ik vind het ook belachelijk dat er niet een klein kantoor in Helmond kan openen. Waar moeten oudere mensen naar toe die niets van een computer of iPad weten . Moet je ook iemand vinden die dat kan 😡😡. Ik ben echt boos , eerst willen ze hebben dat je erbij komt . En nu kan je nergens heen 🥵🥵

Beantwoorden

Ben er niet blij mee dat het kantoor gaat sluiten .
Soms heb je persoonlijke hulp nodig .
En veel ouderen kunnen niet met computer overweg
Echt niet normaal

Beantwoorden

Overstappen naar de Rabobank. Die bank verdwijnt niet snel in Helmond. Zij hebben wel een aantal kleinere filialen in Helmond al langere tijd geleden gesloten.

Beantwoorden

nou dan lijkt mij beter dat ik over ga stappen naar een andere bank dit vindt ik gewoon belachelijk

Beantwoorden

ik denk dat ik dan ga overstappen naar andere bank
de meesten mensen moeten uren in de kou buiten wachten voordat ze naar binnen kunnen
en sommige mensen staan voor niks omdat als ze aan de beurt zijn het personeel afgewerkt is
heb het zelf ook meegemaakt vind het verschrikkelijk dat de mensen die dat willen niet gewoon naar hun bank kunnen gaan

Beantwoorden

Wil diegene die het afgelopen jaar fysiek bij de ABNAMRO is geweest zijn hand opsteken? Ik lees allerlei boze reacties maar volgens mij kwam er al bijna niemand meer.

Welbeschouwd zijn er anno 2021 veel meer manieren om in contact te komen met een bank, naast fysiek bezoek is er internet, app & telefoon met bovendien een bereikbaarheid in de avonden en op zaterdag. Wie afhankelijk is van bezoek aan de bank heeft onder een steen gelegen. De kosten van het dure gebouw van ABNAMRO in Helmond moet uiteindelijk ook door de klanten opgebracht worden.

De ouderen van nu waren 50 of max 60 toen de technische ontwikkelingen begonnen rondom digitaal bankieren. Ik ken er persoonlijk niet één die is blijven hangen bij de overschrijfformulieren of het contant geld ophalen aan de balie.
Bij de Belastingdienst kun je ook niet meer terecht met een papieren aangifte, net als bij UWV waar ook alles digitaal gaat.

Beantwoorden

Wat de meeste hier een probleem vinden is voor de ouderen onder ons, ik vind dat jullie daar toch rekening mee moeten houden als is het maar een klein kantoor, want hoe moeten die in Eindhoven komen.
Wij zijn zelf al jaren bij de ABN Amro en altijd goed overal mee geholpen maar dit vind ik niet kunnen.😡

Beantwoorden

@Liesbeth op dinsdag 12 januari 2021 om 16:36:

Wie zijn ‘de ouderen’ onder ons? Wat zijn hun problemen. De banken hebben goed ingezien hoe het verloop bij hun klanten is geweest. En de gevraagde dienstverlening van de bank. Na meer dan 20 jaar internetbankieren zijn er nauwelijks nog ‘ouderen’. Het vertrek verloopt geruisloos. Binnen een paar maanden spreekt nog iemand over het einde van ABN/AMRO in Helmond.

Beantwoorden

Toen Fortis ABNAmro werd kwam ik bij deze bank. De meest klantonvriendelijke bank van Nederland. Ook een heel slordige bank.

Beantwoorden
Lodewijk den Breejen

@Lodewijk den Breejen op dinsdag 12 januari 2021 om 21:10:

U overdrijft ABN/AMRO is een ‘nationale bank’. Zij hadden altijd oog voor (vermogende) ondernemers. Particulieren was niet hun ding. Waarom Fortis bij ABN/AMRO kwam is niet geheel duidelijk geworden. Fortis was particulier gericht. SNS en Rabo pasten beter in de strategie.

Beantwoorden

@Roland op dinsdag 12 januari 2021 om 15:45:

Dag Roland,

ABN-Amro is met staatssteun overeind gehouden. Geld van gewone mensen, jong en oud. Daar mag de bank wel iets voor terugdoen zoals bijvoorbeeld zorgen dat mensen die fysiek contact willen hebben niet naar een digitaal loket hoeven te gaan. Het maakt me niet uit of dat ouderen of jongeren zijn. En in tegenstelling tot wat jij beweert zijn er nog genoeg mensen die fysiek contact op prijs stellen. En als ABN-Amro dit niet wil, moeten ze eerst maar eens de staatssteun terugbetalen. Het maakt niet uit of andere instanties uitsluitend nog digitaal werken. Het gaat hier om een bank die dankzij gewone mensen overeind is gebleven. Mijn bank, waar ik al 50 jaar klant ben en die mij nu teleurstelt.

Hartelijke groet,
Hanneke Hegeman.

Beantwoorden

Ben je al meer dan 60 jaar een zakelijke klant en prive, komt je via social media erachter dat ze weggaan uit Helmond. Ze hebben niet eens de moeite genomen, om ons per brief op de hoogte stellen.

Beantwoorden

@Hanneke Hegeman op woensdag 13 januari 2021 om 08:25:

Wie denk je dat aan de touwtjes trekt bij De Bank? Onze zorgzame overheid, toch? Vele kleintjes maken een groot. Je betaalt gewoon komend jaar wat extra belastingcentjes. De Corona-crisis betalen we ook allemaal. In Zuid-Europa doen ze niet mee.

Beantwoorden

Aan de Marco’s en Rolandjes onder deze reacties;
Er zijn ook nog oude hulpbehoevende mensen; zoals ik slechtziend die ook geen kinderen heeft om mij te helpen in dagelijkse digitale ONGEIN, nu kon ik nog naar de Amro om mijn Aowtje op te halen.
En zo’n gele geldmaat werkt voor geen meter voor alle duidelijkheid. Is niets menselijks aan waarom noem je het een MAAT als dat ding constant mij niet begrijpt.

Zulke figuren als hierboven genoemd zouden een dag mijn gezichtsveld over moeten nemen, krijgen ze in ruil mijn EQ want dat is beneden alle peil.

Hanneke bedankt voor je ondersteuning en misschien is politieke invloed nog de enige weg want weggaan naar andere bank is een struisvogelact of heeft een dominoeffect.

ps Ben ongeveer vanaf elf uur bezig met dit berichtje te typen

Beantwoorden

@Opa op woensdag 13 januari 2021 om 14:14:

De GELDMAAT werkt voor geen meter. Maar als AOW-gerechtigde heb je toch geen miljoenentransacties? Bovendien kun je bij elke winkel pinnen. Advies: Koop een nieuwe leesbril.

Beantwoorden

Grappig.. toen ik er naar toe ging om
Bepaalde zaken te regelen. Werd ik gewoon naar de computer verwezen om het zelf te doen. Vond het ook echt apart.

Beantwoorden

Schandalig dat de ABN-Amro nu geheel uit Helmond vertrekt. En weer zijn de ouderen( die vaak minder digitaal vaardig zijn) en ook bijv. mensen met een visuele beperking de dupe. Wij persoonlijk zijn al ruim 47 jaar klant van de ABN-Amro, en altijd gebleven ook toen deze bank in grote problemen kwam en gered moest worden met staatssteun ( uiteindelijk ook ons belasting geld) . En waar is de bank nu voor ons?? We kregen nog net wel een brief met de mededeling van sluiting (incl. een bijgesloten flyer voor een eventuele online cursus internet bankieren te volgen) zodat we het nog net niet uit de media moesten vernemen. Had de laatste tijd toch al steeds vaker het idee dat de bank het geld het liefst binnen houdt en de klant buiten. Waarom wordt er niet besloten als ze toch zo nodig willen bezuinigen om bijvoorbeeld een klein bijkantoor te openen hier in Helmond zodat de klanten die dit graag willen toch nog een persoonlijk contact kunnen hebben. Dat is wel zo klantvriendelijk lijkt me.

Beantwoorden

Het is allemaal geschiedenis, Wie herinnert zich nog de NMB-bank. Die bank werd beroofd van 6 ton door Aage Meinesz. Het gebeurde op de markt in Helmond, In de jaren 70 van vorige eeuw,

Beantwoorden

NMB-bank werd het latere ABN-AMRO.

Beantwoorden

@Marco op zaterdag 23 januari 2021 om 01:47:

Dat is onjuist Marco de NMB of zogenoemd de Nederlandse Meezwendel Bank is opgegaan in de Postbank en die is later weer opgeslokt door ING.

Beantwoorden

@Karel op zaterdag 23 januari 2021 om 13:07:

Dat klopt. De NMB denkt met u mee. Hun banklocatie was op de Markt in Helmond. Volgens mij is er in dat pand later een vestiging van ABN geweest.

Beantwoorden

even met auto naar eindhoven, parkeren. kost mij ongeveer twee uur en 20 euro incl brandstoftot ziens amro mij niet meer gezien waardeloos zakkenvullers

Beantwoorden

Vreemd dat de ABN dicht is gegaan, er waren altijd wel klanten die geld gingen storten. Kunnen ABN klanten nu terecht bij de RABO of moet men naar Woensel rijden?

Beantwoorden

@Lodewijk den Breejen op dinsdag 12 januari 2021 om 21:10:

Ik ben erg tevreden met de ABN herken me niet in uw beeld

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *