Buiten is het 10 graden binnen zit:

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 108.535 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
9reacties

Tussen februari en augustus van dit jaar hadden we in onze stad vaker te maken met treinvertraging dan in diezelfde periode in 2019. Op Helmond centraal moest je als treinreiziger het vaakst (gemiddeld 1 op de 10 keer) wachten op de trein richting Eindhoven of Deurne. Dat blijkt uit gegevens die de website Rijden de Treinen verzamelde.
In de onderstaande tabel staan per Helmonds treinstation respectievelijk het aantal geplande, uitgevallen en vertraagde ritten in de periode februari en augustus 2022. Daarna volgen de percentages treinen dat minder dan 5 minuten te laat kwam in 2022 en 2019*.

   gepland  uitgevallen  vertraagd  op tijd 2022  op tijd 2019
centraal   24.654 1.303       1.079            90,3%      93,9%
‘t Hout   11.393 461       366            92,7%      94,7%
Brandevoort   11.371 450       312            93,3%      95,0%
Brouwhuis   11.371 463       348            92,9%      94,8%
        TOTAAL   58.789 2.677       2.105            91,9%  

.
Ook landelijk gezien komt de trein gemiddeld steeds vaker te laat de stations binnen. Tussen februari en augustus 2019 reed 95,1% van de treinen volgens de dienstregeling maximaal 5 minuten te laat het station binnen. In dezelfde maanden dit jaar was dat gekelderd naar 91,2%. Op Station Breda was je afgelopen half jaar het slechtste af: 83,2% van de treinen reed daar op tijd. Op het Friese station Dronryp had je met 98,1% de meeste kans op een op tijd rijdende trein.
* In bovenstaande vergelijking zijn de cijfers van 2019 genomen omdat door de coronamaatregelen de jaren 2020 en 2021 niet representatief zijn.

9 reacties:

Wel sneu dat de NS hiervoor wordt aangekeken terwijl in 99% van de gevallen de oorzaak van de vertraging niet bij de NS maar bij ProRail ligt.

Beantwoorden

Privatisering is een feest!!

Beantwoorden

@D’n dieje op dinsdag 6 september 2022 om 09:28:

Ja, vorige week reden geen NS-treinen van/naar onze stad en toch stond ik voor het spoor te wachten. Zeker omdat de ProRail systemen niet werkte?

Beantwoorden

het is diep treurig gesteld met ons ov en ik denk dat we ons moeten voorbereiden op nog erger.

Beantwoorden

Je kunt ook een titel bedenken als “9 van de 10 treinen op tijd”. In vergelijking met andere Europese landen scoren we gewoon goed, in stiptheid, in comfort en in prijs. Het is weer zeiken om te zeiken.

Beantwoorden

In prijs, hahahahahahahahahaha,
Roland
Hahaha

Beantwoorden

@Andre even verder kijken dan de mening van tante Mien op Facebook. Is onderzocht en is zo.

Beantwoorden

@Roland op dinsdag 6 september 2022 om 20:48:

Onderzocht door “Wij van WC eend…..”.

Beantwoorden

@Roland op dinsdag 6 september 2022 om 16:46:

Bedankt, want daar heb je zeker een punt! Hoewel we de titel echt niet als “zeiken om te zeiken” bedachten.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *