14reacties

Van de Brug: Stadsmarketing zeker nu!

Vanaf vandaag heeft VVD-raadslid Serge van de Brug hier elke 6 weken zijn column met zijn bespiegelingen over Helmond. Wij wensen Serge alle succes.
_______________________________________________________________________________

Column Serge van de Brug Raadslid VVD Helmond

  • Helmond Sport “bijna” in de ere divisie;
  • Helmond-Eindhoven de “slimste” regio ter wereld;
  • De Helmondse markt is de beste markt van Nederland;
  • Helmond het vriendelijkst voor de middenstand;
  • en natuurlijk het Helmondse zangtalent Rochelle.

Dit zijn slechts enkele voorbeelden waar wij als stad mee uitblinken en die nu de publiciteit gehaald hebben. Maar zo hebben we als stad nog veel meer kwaliteiten die buiten Helmond nog onvoldoende bekend zijn omdat we van nature te bescheiden zijn en er niet meer te koop willen lopen.

Daar moet verandering in komen.

Juist in deze zware economische tijd is het van het allergrootste belang dat we ons als stad onderscheiden. Helmond heeft als stad enorm veel te bieden voor haar inwoners maar ook voor het bedrijfsleven.
We moeten daarom iedere kans aangrijpen om onze stad Helmond in alle opzichten aan de man te brengen.
Een goede stadsmarketing is daarbij van essentieel belang. Gezien alle reeds bestaande positieve publiciteit zouden wij toch in staat moeten zijn om “Helmond” te kunnen vermarkten.

Bij de behandeling van de voorjaarsnota heeft de VVD “Stadsmarketing” nogmaals onder de aandacht gebracht.

De VVD heeft voorgesteld om op een professionelere manier invulling te geven aan stadsmarketing zoals dat ook in het bedrijfsleven plaatsvindt en heeft het college opgeroepen om een stevig en gedegen marketingplan uit te werken waarbij de voordelen en pluspunten van Helmond in beeld worden gebracht.
Op basis daarvan verwachten wij dat meer nieuwe bedrijven “Helmond” als vestigingsplaats weten te vinden waardoor een groei van de werkgelegenheid kan worden bereikt.

Stadsmarketing draagt er onder andere aan bij dat de gemeentelijke speerpunten zoals “Automotive-” en de “Groene campus” meer in de schijnwerpers komen te staan. Op deze wijze wordt bereikt dat het bedrijfsleven nog meer gexefnteresseerd raakt om juist vanwege de technologische kennis die hier al aanwezig is, te investeren in onze stad wat uiteindelijk een positief effect zal hebben op het leefklimaat in onze stad.

Stadsmarketing is niet iets van het stadsbestuur, maar zou breed gedragen moeten worden door haar inwoners. Alleen dan kunnen we van Stadsmarketing een succes maken. Of nog liever… een nog groter succes van de stad maken!

Stadsmarketing begint bij jezelf!

Serge van de Brug
Raadslid
VVD