Buiten is het 10 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 84.933 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
3reacties

Heb jij een parkeervergunning? Dan kan het zijn dat jij 2 keer dezelfde aanslag hebt ontvangen. De gemeente stuurde per abuis naar zo’n 500 mensen een dubbele aanslag.
De brieven zijn verzonden met dagtekening 29 februari en de betaling moet voor 31 maart gedaan zijn. Je herkent de dubbele aanslag aan het aanslagbiljetnummer. Elke aanslag heeft namelijk een uniek nummer.
De gemeente meldt: “Heeft u zo’n dubbele aanslag ontvangen? Uiteraard hoeft u de aanslag maar één keer te betalen.” Inwoners die een dubbele aanslag hebben ontvangen, kunnen daarover nog een persoonlijke brief van de gemeente verwachten.

3 reacties:

Ik heb er dus inderdaad twee ontvangen, maar met mijn ”verdorven” geest denk ik dan weer: ”welke extra kosten een dergelijke vaudt met zich meebrengt”.
Er moet bezuinigd worden, maar door dit soort blunders (zo noem ik het toch) worden er toch weer extra kosten gemaakt, alleen de portokosten al geven een extra post op van zo’n 2 x 400 euro, geen wereld bedrag, maar toch.
Of ben ik nu zo pietluttig bezig?

Beantwoorden

@Ton op donderdag 25 februari 2016 om 16:36:

Beste Ton ,
U krijgt nog een excuusbrief van de gemeente Helmond , dus dat wordt 3×400.
En u bent niet pietlullig bezig , alle beetjes helpen.
En laat ik het maar niet hebben over de extra werkuren , kan gebeuren dus.

Beantwoorden

@Ton op donderdag 25 februari 2016 om 16:36:

Vervelend, maar waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Bij grote bedrijven als Vlisco of Philips gebeurt dat natuurlijk ook wel, maar die weten zoiets meestal onder de pet te houden. En als dat niet lukt krijg je Kassa, de Volkskrant of haal je het journaal, voorbeelden te over.
Onze gemeente maakte het snel zelf bekend. Van die transparantie hou ik wel. Preventief, anders krijg je weer zo’n stukjes in de krant over een hondje met waterpoep dat bekeurd werd.
Ik denk dat dat het verschil is.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *