64reacties

Q&A over het nieuwe logo van het Speelhuis

Berry Smits van Helmond Aktief stelde schriftelijke vragen aan B&W over deze wijziging van het logo van theater ’t Speelhuis vorige week.
Hieronder zijn 4 raadsvragen (Questions) voorafgegaan door zijn inleiding. Zodra we de antwoorden (Answers) van B&W hebben, plaatsen we die ook in zijn geheel in de reacties.

Wij hebben als fractie Helmond Aktief ook kennisgenomen van de wijziging van het beeldmerk van ’t Speelhuis. Een beeldmerk waarin een 9-kleurige “S” de verwijzing naar het Speelhuis maakt.
Volgens onze fractie en vele gehoorde reacties als volksvertegenwoordiger, wordt/is dit beeldmerk niet heel enthousiast ontvangen!

Een “S”, die qua gedachtegang vergeleken zou kunnen worden met ooit het voorstel voor die harde “H” als beeldmerk voor onze gemeente, past naar onze inzichten niet.
Vergelijkingen met Station, Speeltuin, Sinterklaas, Sport etc. zijn al gehoord. Een verwijzing naar het Speelhuis wordt in die “S” niet gezien c.q. herkend. Het oude beeldmerk met de silhouet belijning van oude / nieuwe gebouwen locatie was daarin veel herkenbaarder.
Ondanks dat wij als politiek niet zijn gekend c.q. gehoord, willen wij als fractie Helmond Aktief aangeven dat wij niet content zijn met deze vervanging en spreken onze teleurstelling uit.
Wij willen u daarom onderstaande vragen voorleggen:

  1. Wat is de feitelijke reden om over te gaan tot een vervanging van het beeldmerk?
  2. Waarom was het oude beeldmerk niet meer afdoende?
  3. Wie zijn / waren uw adviseurs om het beeldmerk “S” te verkiezen?
  4. Wat zijn uiteindelijk de kosten c.q. het budget voor het vervangen van het oude beeldmerk? Te denken valt aan reclame materiaal, post / papier, servies, kleding etc. etc. Uit welk begroting programma wordt dit budget gedekt?