Buiten is het 26 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 81.739 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
36reacties

Berry Smits van Helmond Aktief stelde schriftelijke vragen aan B&W over deze wijziging van het logo van theater ’t Speelhuis vorige week.
Hieronder zijn 4 raadsvragen (Questions) voorafgegaan door zijn inleiding. Zodra we de antwoorden (Answers) van B&W hebben, plaatsen we die ook in zijn geheel in de reacties.

Wij hebben als fractie Helmond Aktief ook kennisgenomen van de wijziging van het beeldmerk van ’t Speelhuis. Een beeldmerk waarin een 9-kleurige “S” de verwijzing naar het Speelhuis maakt.
Volgens onze fractie en vele gehoorde reacties als volksvertegenwoordiger, wordt/is dit beeldmerk niet heel enthousiast ontvangen!
Een “S”, die qua gedachtegang vergeleken zou kunnen worden met ooit het voorstel voor die harde “H” als beeldmerk voor onze gemeente, past naar onze inzichten niet.
Vergelijkingen met Station, Speeltuin, Sinterklaas, Sport etc. zijn al gehoord. Een verwijzing naar het Speelhuis wordt in die “S” niet gezien c.q. herkend. Het oude beeldmerk met de silhouet belijning van oude / nieuwe gebouwen locatie was daarin veel herkenbaarder.
Ondanks dat wij als politiek niet zijn gekend c.q. gehoord, willen wij als fractie Helmond Aktief aangeven dat wij niet content zijn met deze vervanging en spreken onze teleurstelling uit.
Wij willen u daarom onderstaande vragen voorleggen:

  1. Wat is de feitelijke reden om over te gaan tot een vervanging van het beeldmerk?
  2. Waarom was het oude beeldmerk niet meer afdoende?
  3. Wie zijn / waren uw adviseurs om het beeldmerk “S” te verkiezen?
  4. Wat zijn uiteindelijk de kosten c.q. het budget voor het vervangen van het oude beeldmerk? Te denken valt aan reclame materiaal, post / papier, servies, kleding etc. etc. Uit welk begroting programma wordt dit budget gedekt?
     

36 reacties:

Klopt, ik ben ook niet enthousiast. Het oude sky line logo vind ik veel mooier. Het zegt in 1 keer wat het is ipv dat je denkt aan een chocolade letter en het verhaal moet weten (8 kunst stijlen dus 8x S) voor je het associeert met een theater. Jammer.

Beantwoorden

Het linker logo is mooier en duidelijker waar het voor staat.

Beantwoorden
Nicky van der Heijden

Het oude logo was veel mooier !!!!

Beantwoorden

Tis net n chocolade letter 😂😂😂

Beantwoorden
Hanny van den Broek

Eerst vervangt de gemeente het prachtige oude historische wapen door die 4 pleerollen en nu moet er een S komen voor het mooie en duidelijke logo dat het Speelhuis had. Bah bah!

Beantwoorden

Oude logo is natuurlijk veel mooier dan het nieuwe prutsontwerpje.

Maar aan de andere kant kunnen we ook blij zijn met niet meer dan een mislukte gepimpte “S”. Het had ook weer een wc-rollenontwerp kunnen zijn zoals met dat andere “prachtige” logo van Helmond. Dat is nog dramatischer.

Beantwoorden

Een nieuw flut logo, en wat heeft dit nieuwe logo PRECIES gekost????
Willen de betrokken ambtenaren dit even ZELF privé betalen, mafkezen, ego ridders, of was het weer bedrijfjespolitiek….
Graag het OUDE logo terug!

Beantwoorden

@Gerard op dinsdag 24 april 2018 om 09:47:

Eens! Bah!

Beantwoorden

Komt Superman naar de stad?
Verschrikkelijk dat nieuwe logo.
Als iets goed is zoals het eerdere logo, blijf er dan vanaf met je tengels!

Beantwoorden

Oude was mooier, maar het nieuwe past qua uitstraling het best bij het stadslogo, die 5 closetrollen…..misschien beiden terugdraaien ?

Beantwoorden

Eerste is echt herkenbaarder. Tweede is wel mooier maar kan van alles zijn.

Beantwoorden

Dus er heeft iemand in Word 8x een S in verschillende lettertypes aangeklikt, alle 8 een ander kleurtje en dan over elkaar heen gelegd in Photoshop o.i.d.. Dat had ik ook wel voor ze kunnen doen en gegarandeerd goedkoper (want ik denk dat de kosten idioot hoog liggen voor zulk soort onzin).
Ik werd initieel een beetje pissig op De weblog van Helmond, omdat ik oprecht dacht dat de geplaatste foto er niet compleet op stond .. 😛 Alleen een S, wie keurt dat in vredesnaam goed !?

Beantwoorden

Gewoon het oude logo. Daar was en is niets mis mee.

Beantwoorden

Is dit gedrocht ontworpen door dezelfde klungel die de 4 wc-rollen voor Helmond Marketing bij elkaar heeft geprutst?

Beantwoorden

Oude is veel mooier!!

Beantwoorden
Miranda van den Einden

Het oude is véle malen mooier. Het beschrijft de prachtige historische markante lokatie en je weet waar het voor staat!

Beantwoorden
Margriet Bovendeerd

En alweer weg gegooid geld voor zo,n logo net als het logo van Helmond met z,n toilet rollen 😉😂😂

Beantwoorden

Vrees dat de “trotse” ontwerper na alle lovende kritieken zich erg stil gaat houden…..

Beantwoorden

Rond december ligt deze letter volop in supermarkten.
Als gratis promotie voor ons Speelhuis.
Is dit niet om op te eten?

Beantwoorden

Margriet ben het helemaal met je eenshadden we iets moois enhet gaf duidelijk aan waar het voor stond. Die S zegt me niets

Beantwoorden

Als ik een positief woordje MOET zeggen, dan zeg ik het nieuwe logo is beter dan het logo van de stad Helmond ( de vijf opgestapelde wc-rollen ).

Beantwoorden
Karin van der Werff

Hoop dat ze er niet te veel voor betaald hebben boor da wazige ding …
Sinterklaasletter …
maar dan van zuurtjes …
Lilluk ist zeker …

Beantwoorden

Gewoon de aloude Helmondse traditie: iets wat mooi is afbreken en er iets afgrijselijk vernieuwds voor terugbrengen….gewoon omdat het nieuw is en geld kost 😬😞…en waarom gebruikt de facebook pagina van de gemeente Helmond eigenlijk zelf niet het closetrollenlogo ?

Beantwoorden

Het oude logo straalt helmond uit het nieuwr niet

Beantwoorden

De S van Super wat is daar mis mee?
Verwijst naar een ‘supermarkt’, waarmee Helmond wel iets heeft.
Prima te pruimen ook als chocoladeletter. Puur? Nou nee, meer melk.
Slingermarkt in aantocht. Zouden ze het nog op tijd redden? Het vervangen van alle folders en reclame-uitingen en briefhoofden?

Beantwoorden

De oude van ons speelhuis was veel beter

Beantwoorden

Pover logo. Plots denk ik dan: het is de S van Stienen. Zal toch niet waar zijn?

Beantwoorden

Het oude logo was al niks maar het nieuwe is wel heel erg slecht en goedkoop

Beantwoorden

S van slechte reclame voor een mooi theater in Helmond… Ik stem voor t oude logo!

Beantwoorden

Triest…

Beantwoorden

Net n chocolade letter.

Beantwoorden

Dom, dom, dom.
Kijk eens goed naar de grote reclameposters opgehangen in de stad.
Nieuwe naam: Het Speelhuis.
En welk internetadres staat er onderaan de posters vermeld?
Juist ja: http://www.theaterspeelhuis.nl
Was http://www.hetspeelhuis.nl misschien al vergeven?
Dat gaat toch nog wel verwarring scheppen en inkomsten.
Of wacht, we mailen natuurlijk niet meer. We happen lucht.

Beantwoorden

Toch maar even nog gecheckt: http://www.hetspeelhuis.nl/
Domeinnaam is zojuist gereserveerd, krijg ik terug van Strato.
Maar door wie? Hopelijk door het Speelhuis uit Hellemond.
Anders gaat het nog meer geld kosten …

Beantwoorden

Lijkt nergens op…weer bewijs dat verandering geen verbetering is

Beantwoorden

Deze S refereert waarschijnlijk naar enkele voorgaande logo’s en kleuren, van de Paars-Geel met het FF Scala lettertype met de kubuswoningen, naar de alles in één kleur magenta versie daarvan en later na de brand de bordeaux rood blauwe en daarna rood paarse beeldmerk met de omtrek van de olv kerk.

Samengevoegd tot één blur, het kon beter.

Beantwoorden

Past inderdaad mooi bij de flop van het gemeentewapen. Misschien kunnen ze het verkopen aan een Speelgoedzaak, Sjokolaterie, Schoenenwinkel of een Sexshop. Begint ook met een S en elke honderd euro die ze ervoor krijgen is mooi meegenomen. Als het niet te veel gevraagd is: liefst buiten Helmond dan hebben wij er geen last van.

Goed dat er vragen worden gesteld! Maar het stadsbestuur zal wel weer zeggen dat ze er niks mee te maken hebben en dat het Speelhuis zelf moet weten hoe ze hun subsidiegeld en logo verbrassen. 🙁

Beantwoorden
Toon van Laarhoven

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *