28reacties

Helmondse banken klantvriendelijk?


Zaterdag ging ik bij de Hema in de Veestraat in Helmond pinnen bij de pinautomaat van de SNS-bank. Het geld kwam scheef uit de automaat, ik haalde het briefje van 50 er uit en er bleek een stukje vanaf gescheurd te zijn. Ik ging naar de kassa en de kassière stuurde me naar de klantenservice..Bij de klantenservice werd de bedrijfsleider er bij geroepen. Hij legde uit dat de pinautomaat van de SNS-bank was, dus dat ik daarheen moest gaan. Misschien kon ik nogmaals pinnen, want ze konden niks voor mij doen.

Ok, op naar de SNS-bank op de Noord Koninginnewal. De dame daar vertelde ons dat ze niet kon helpen. Ik moest maar naar de Rabobank gaan omdat hun het wel zouden omwisselen. Ik werd kwaad en zei dat ik het raar vond dat een bank geen geld kan omwisselen wat nota bene uit hun automaat komt. Hoe moet ik mijn boodschappen gaan doen als ik het geld wat ik net gepind heb niet kan uitgeven?

Bij de Rabobank in de Kerkstraat legde ik het verhaal uit en kreeg toen twee verbaasde gezichten. Ze vonden het nogal vreemd dat ik naar hun toe gestuurd was en niet gewoon naar mijn eigen bank. Het was niet hun automaat, hun hebben geen geld in kas, mogen het kapotte briefje niet aannemen én ik heb ook geen rekening bij hun. Ik kon het beste maar even naar de ING-bank gaan waar ik een rekening heb.

We waren inmiddels een uur verder toen ik bij de ING-bank op de Kasteeltraverse aankwam. Weer legde ik het verhaal uit en kreeg een antwoord waar ik niet op zat te wachten… Ik moet het geldbriefje naar de Nederlandsche bank opsturen.
Ik kon ook proberen om het briefje uit te geven, want sommige winkeliers doen er niet zo moeilijk om vertelde hij.

We besloten onze boodschappen te gaan doen, maar niemand nam het geld aan. Een winkelier vertelde dat ik het geld niet meer terug zal krijgen, want dat had hij ook eens gehad toen hij vals geld bleek te hebben.. Wat?! Vals? Nee, hier is niks vals aan!
Wie weet hoe lang het zal duren voor ik mijn eigen geld kan gaan gebruiken.
Ik heb een bijstandsuitkering, dus het is niet dat ik het zo breed heb en 50 euro kan missen.
Pinnen doe je zo.. jammer alleen dat klantvriendelijkheid niet bestaat!

Natasja Blomsma