Buiten is het 16 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 82.152 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
4reacties

Sinds deze week is het telefoonnummer 14 0492 van de gemeente Helmond slecht bereikbaar. Dat komt omdat het druk is door veel vragen over de Wmo en over Werk en Inkomen. Daarbovenop is er een technische storing. Er wordt gewerkt aan een oplossing en er wordt extra personeel ingezet om de telefoon op te nemen.
Door de technische storing krijgen mensen die bellen geen melding van hoe lang zij nog moeten wachten. Ook kunnen de medewerkers van het Klant Contact Centrum, die de telefoon opnemen, niet zien hoeveel mensen er in de wacht staan. Daardoor is het lastig inschatten hoe lang de wachttijd is en hoeveel mensen er op dat moment bellen naar de gemeente.
Er wordt gewerkt aan een oplossing. Naar verwachting is de technische storing in de eerste week van november opgelost. Op het moment dat je 14 0492 belt en merkt dat je lang moet wachten, is het advies het later nogmaals te proberen. Mogelijk is het dan rustiger en kom je er sneller door. Tenslotte meldt de gemeente dat veel zaken ook online met de gemeente geregeld kunnen worden. Bijvoorbeeld het maken van een afspraak in de Stadswinkel, het doorgeven van een melding over bijvoorbeeld kapotte straatverlichting of losliggende stoeptegels of het doorgeven van een adreswijziging.

4 reacties:

Ja, bij de gemeente zijn ze op dit moment volop in gesprek!
Ik probeer het later nog wel een keer.
Lijnen overbelast momenteel.

Niet alleen de lijnen volgens mij.

Beantwoorden

Receptonisten(s) hebben de opdracht van hun leidinggevende de beller eerst voledig uit te horen over de inhoud waarom je iemand wil spreken. Dit onder het mom van je beter te kunnen helpen. Vaak gaat het om privacy gevoelige zaken en weet de beller precies wie hij aan de lijn moet hebben. Doe je niet mee aan deze ongepaste manier van handelen dan heb ik meegemaakt dat de hoorn er wordt opgegooid. Volgens een leidinggevende zijn dit instructies. Zet je toch door,dan kom je practisch nooit uit bij degene die je wil spreken,of in vergaderinng,of aan de lunch. Een terugbelverzoek wordt practisch nooit gehonoreerd. Zeker niet als de desbetreffende ambtenaar iets uit te leggen heeft. Indien je al teruggebeld wordt(zeldzame gebeurtenis) doet men dit met het anonieme nummer,zonder voicemail in te spreken. Het hele spel kan weer opnieuw beginnen.

Beantwoorden

Tja ik kan het nummer helemaal niet bellen met mijn vaste lijn. Krijg een bandje te horen: als volgt: dit nummer is niet toegewezen. bel ik een oud nummer beweren ze bij hoog en laag dat het wel werkt, nu niet bij mij dus…..Bel weer terug we maken voor u een terugbelafspraak…eh…wanneer????? Ik hoor niets volgend jaar of zo????? Wat een slechte dienstverlening gemeente Helmond.
Verder zou ik weleens willen weten wat dat nummer kost….staat nergens vermeld.

Beantwoorden

Aangezien de gemeente de burger niet verder helpt heb ik het zelf maar uitgezocht. Als je het nummer niet kunt bellen dan :
*#140492

Dan werkt het wel.
Bedankt gemeente jullie hadden dat ook voor je burgers kunnen uitzoeken en ergens vermelden.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *