Buiten is het 10 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 84.065 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
4reacties

Om 01.57 uur vannacht rukten de hulpdiensten uit voor een brand in een goederentrein op het Helmondse deel van het baanvak Eindhoven richting Deurne. De met 2 blusvoertuigen en Officier van Dienst gearriveerde brandweer had de brand snel onder controle. Er is niemand gewond geraakt. Waardoor de brand ontstond en wat de trein met diverse verschillende wagons vervoerde, weten we niet.
De trein kwam tot stilstand ongeveer ter hoogte van de spoorwegovergang Burgemeester Krollaan / Slegersstraat in Mierlo-Hout. De spoorbomen aldaar en die op de spoorwegovergang op de Mierloseweg bleven als gevolg van dit incident gesloten. Het treinverkeer in beide richtingen heeft enige tijd stil gelegen.
Harrie Fotografie was snel ter plaatse en maakte de onderstaande foto’s.

In de reacties hieronder staat een update.

4 reacties:

Ooohhh vandaar dat getoeter……slaap al zo slecht en nu sliep ik heerlijk word ik wakker getoeterd ppppffff.

Beantwoorden

Gelukkig is het goed afgelope. 🙂 Je moet er toch niet aan denken dat zo’n giftrein ontploft.

Beantwoorden

Update:
Er waren geen gevaarlijke stoffen in de goederentrein aanwezig, zo meldde ProRail ons zojuist. Het incident vannacht betrof een kleine brand die werd veroorzaakt door een vaste rem van de goederentrein. Na de bluswerkzaamheden van de brandweer is de betreffende rem hersteld en kon de trein weer verder rijden.
Op de website van Hart van Nederland kun je een filmpje van het incident zien.

Beantwoorden

Heb er niks van meegekregen 🙄🙄

Beantwoorden
Elisabeth JansSen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *