Buiten is het 0 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 86.149 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
1reactie

Een drone maakte deze maand foto’s van betonnen bovenleidingsportalen (de masten waaraan de bovenleiding hangt) tussen Helmond en Eindhoven. Het ging om een proef om te bepalen of dergelijke foto’s vanuit de lucht voor spoorbeheerder ProRail bruikbaar zijn voor het houden van inspecties. In Nederland staan nog honderden betonnen bovenleidingsportalen van kort na de Tweede wereldoorlog. Deze moeten regelmatig gecontroleerd worden op scheurvorming. Dat wordt nu alleen gedaan op momenten dat er geen treinen rijden.

ProRail-inspecteurs gaan nu beoordelen of de foto’s voldoende informatie leveren om vanuit de lucht goede inspecties te kunnen uitvoeren. Als dat zo is, zal de drone in de toekomst vaker worden ingezet. “Dit zou immers een hele veilige en gebruiksvriendelijke manier van inspecteren zijn, met als groot voordeel dat het treinverkeer er geen hinder van heeft.” aldus de spoorbeheerder. Voor het gebruik van de drone is toestemming verleend door de Inspectie Leefomgeving en Transport van het ministerie van Infrastructuur en Milieu.

1 reactie:

Ook gemakkelijk hoeven ze niet de kou in enzovoort

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *