Buiten is het 22 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 82.745 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
9reacties

Vorige week kondigde Tesla-oprichter Elon Musk aan dat autoproducent Tesla op zoek is naar een locatie voor een Europese “gigafactory.” Met de Automotive Campus in Helmond en de hoofdvestiging van Tesla in Tilburg ziet de PvdA Brabant 2 mooie mogelijkheden om deze fabriek naar Brabant te halen. ‘Daarmee versterken we onze positie op het gebied van smart mobility en duurzame maakindustrie en worden een hoop extra banen voor Brabanders gecreëerd’ aldus Martijn de Kort van die partij.
Hij stelde 4 Statenvragen (pdf) aan het provinciebestuur. Hij wil onder meer weten of zij ook willen dat die gigafactory naar Brabant moet komen. En wat zij gaan doen om te bewerkstelligen dat die Amerikaanse producent hier hun elektrische auto’s en batterijen laat bouwen.

9 reacties:

slimme zet met de Nedschroef om de hoek voor alle bevestigings middelen

Beantwoorden

Wordt ie dan ook betaalbaar of blijft het een elitevoertuig ???

Beantwoorden

Tesla “gigafactory” fabriek in Helmond….

Mooi, en waar zou dit moeten gaan huisvesten dan???
Hoeveel mensen zouden er gaan werken???
Hoe zit het dan met het dicht slibben van de wegen in Helmond???
Milieu???

Beantwoorden

Iedereen wil Tesla hebben. Het is het werk en het vervoer van de toekomst. Technologie, innovatie, duurzaamheid. Kortom: Berith Selling PR & Communications: je zit goed als je bij Tesla werkt.

Beantwoorden

120 hectare aaneengesloten bedrijventerrein… Dan moet je dus in de Ecologische Hoofdstructuur gaan snijden om dat bij Helmond voor elkaar te krijgen. En zelfs dan nog is het lastig in te passen. BZOB-bos is te klein en de kosten voor compensatie zijn hoog. Bij de Automotive Campus zelf zou je flink moeten snijden in de Stiphoutse bossen en ook dat zou weer gecompenseerd moeten worden. Bovendien zijn de latere uitbreidingsmogelijkheden voor Tesla dan zeer beperkt.

Mijn idee: Ga eens met Geldrop-Mierlo praten over bouw aan de westzijde van ’t kanaal ter hoogte van de Rochadeweg. Geschikte locatie met mogelijkheden voor aanvoer over het water en dicht bij de A67 (die binnenkort aangepakt gaat worden) voor vervoer naar Duitsland.

Beantwoorden

Mooie groeikans voor Senzer.

Beantwoorden

@andré op dinsdag 22 november 2016 om 14:18:

Hoef je niet rouwig om te zijn, het zijn slecht afgewerkte overbetaalde ondingen met een actieradius in de winter (bij wijze van) net genoeg voor een bezoekje aan de achter buren. Althans dat is mijn ervaren mening.

Beantwoorden

@Twanneman op dinsdag 22 november 2016 om 15:37:

De noodzaak voor innovatie zorgt er vanzelf voor dat er betere accu’s komen. Zij ze al volop mee bezig. Jaartje of 4 a 5 op het productieproces te automatiseren en dan kun je de accu in je Tesla vervangen door een betere.

https://www.scientias.nl/dagelijks-wekelijks-telefoon-opladen-dankzij-nieuwe-supercondensator/

Beantwoorden

Tesla,…

Doe mij maar een echte auto met een dikke V8 en dan niet zo’n Europese juppenraket maar eentje met ziel uit de VS.

Oh geef toch maar zo’n Tesla! Meteen inruilen net als bmw, mercedes, audi.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *