Buiten is het 5 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 85.053 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
5reacties

Bestuurders die onlangs voor te hard rijden vrijwel gelijktijdig bekeurd zijn op de kruisingen Kasteel Traverse met de Zuidende/Stationsstraat en even verderop Kasteeltraverse met de Zuid Koninginnewal, ontvangen volgende week een brief van de politie. Hierin staat aangegeven dat de snelheidsovertreding op de kruising Kasteel Traverse met de Zuid Koninginnewal komt te vervallen. Het gaat om de periode van 24 februari tot en met 18 april. Momenteel wordt uitgezocht om hoeveel dubbele snelheidsboetes het gaat. Reeds betaalde geldboetes worden vanzelfsprekend teruggestort op rekening van de gedupeerden.
De flitspaal op de kruising Kasteel Traverse met de Zuid Koninginnewal, rijrichting Eindhoven, had voor snelheid op 24 februari uitgeschakeld moeten worden door het Team Verkeer. Weliswaar was dat vooraf intern afgesproken maar kwam dat door miscommunicatie niet tot stand. De reden voor uitschakeling van de flitspaal is omdat op die datum op de kruising Kasteel Traverse met de Zuidende/Stationsstraat, nieuwe digitale flitspalen geactiveerd werden. Deze kruising ligt een kleine 200 meter vóór de kruising Kasteel Traverse met de Zuid Koninginnewal.
Aangezien beide kruisingen een kleine 200 meter van elkaar liggen is de zogeheten ‘bezinningstijd’ voor te hard rijden te kort: Dat wil zeggen dat twee snelheidsboetes verstrekken voor te hard rijden op zo’n korte afstand van elkaar geen effect heeft op het (toekomstig) rijgedrag van de bestuurder. Dat is de reden dat een van de twee snelheidsboetes, namelijk die op de kruising Kasteel Traverse met de Zuid Koninginnewal, komt te vervallen. Overigens blijft de flitspaal op deze kruising actief voor bestuurders die door rood rijden.
Het Team Verkeer ondernam op 18 april direct stappen om een eind aan deze uitzonderlijke situatie te maken nadat een gedupeerde automobilist contact had opgenomen met de politie. De bestuurder vertelde dat hij twee boetes had ontvangen voor snelheidsovertredingen, kort na elkaar begaan op beide kruisingen. Momenteel wordt uitgezocht wie op dat traject kort na elkaar dubbel zijn beboet voor snelheid.

5 reacties:

”Dat wil zeggen dat twee snelheidsboetes verstrekken voor te hard rijden op zo’n korte afstand van elkaar geen effect heeft op het (toekomstig) rijgedrag van de bestuurder”. Nee kwijtschelden wel??!! Eigen schuld, als je je aan de snelheid houdt is er niks aan de hand.

Beantwoorden

jij zeker geen auto

Beantwoorden

Jij zeker dikke mercedes of bmw, hoewel misschien een golfje 😉

Beantwoorden

nee oud barrel en probeer geen bonnen te krijgen maar dit heeft niks meer met verkeersveilig heid te maken meer met mensen kaal plukken

Beantwoorden

Uiteindelijk 48 bekeuringen voor te hoge snelheid ingetrokken
Tussen 24 februari tot 18 april controleerde de twee flitspalen op de kruising Kasteel Traverse met de Zuidende/Stationsstraat en met de Zuid Koninginnewal per abuis beide op snelheid. Het Team Verkeer van de Politie Oost Brabant heeft onderzocht wie er in die periode twee snelheidsboetes direct achter elkaar hebben gekregen. Het blijkt te gaan om 48 voertuigen. De kentekenhouders hebben een brief ontvangen waarin staat dat een van de boetes (van de kruising Kasteel Traverse met de Zuid Koninginnewal) wordt ingetrokken. Eventueel betaalde bedragen worden door het CJIB teruggestort.
Recent maakte de politie bekend (zie de logtekst bovenaan) dat de flitspaal op de kruising Kasteel Traverse met de Zuid Koninginnewal op 24 februari voor snelheid uitgeschakeld had moeten worden. Op die dag werd namelijk een nabij gelegen nieuwe flitspaal in gebruik genomen. Aangezien beide kruisingen een kleine 200 meter van elkaar liggen is de zogeheten ‘bezinningstijd’ voor te hard rijden te kort; en is sprake van één overschrijding waarvoor geen twee boetes mogen worden uitgeschreven. Voor rijden door rood licht blijven beide flitspalen wel actief.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *