Buiten is het 2 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 86.118 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
33reacties

Gisteren heeft de rechtbank in Den Bosch Take-it aan de Noord Koninginnewal failliet verklaard. Take It Elektronics BV handelde sinds 1 januari onder de naam Optie1. Als curator is mr. Patrick Kager aangesteld.
Een bekend adres voor veel Helmonders, bijvoorbeeld om er hun pasfoto’s te laten maken. Take-it vierde 12 dagen geleden het 35-jarige bestaan. Destijds begonnen als fotospeciaalzaak onder de naam ‘foto-video Helmond’.
Dit jaar wilde eigenaar en grondlegger Ton Korte dat de winkel zich meer ging toeleggen op advies en verkoop van telecom en diensten (als telefoon, televisie en internet) die via het vaste net geleverd worden. Dat gebeurde onder de nieuwe vlag van de franchiseformule Optie1, een organisatie die 46 vestigingen heeft in Nederland.

33 reacties:

Dan heeft die nieuwe franchise formule dus weinig geholpen…

Heb er in het verleden met grote tevredenheid telefoons met abonnement gekocht. Maar laatste jaren alles via internet via de site van mijn provider zelf.

Beantwoorden

Daar verschiet ik toch wel van! Ik liet daar vroeger (al dertig jaar geleden) altijd mijn foto’s afdrukken. Het was er het goedkoopste (minder dan een dubbeltje?), altijd vriendelijk en de foto’s die je niet goed vond hoefde je niet te kopen. Dat vond ik toen zo’n mooie service. Maar ja, vakantiefoto’s worden niet meer afgedrukt en bijna alles kopen we via internet. Weer een mooie winkel minder in het centrum. 🙁

Beantwoorden

Dat komt Ronald omdat jij er 30 jaar lang niet meer bent heengegaan op ’n gegeven moment is dat geld van jou op en dan gaat de stekker eruit.

Beantwoorden

Jammer, dit heeft Ton Korte niet verdiend. Een goed ondernemer, maar helaas zal dit de komende jaren nog wel met meer ondernemers gebeuren. Achteraf is het makelijk voorspellen, dus die het nu weet, kan bergen met geld verdienen.

Beantwoorden

Nou, Helmond verliest vrij weinig aan die tent. Begon al 15 jaar terug met de waardeloze service daar, heb ’t een paar keer geprobeerd nog, maar nee. De werknemers waren ok, voor hen is ’t heel vervelend, maar Ton Korte met z’n eigen willetje… Had dit bericht al enkele jaren terug verwacht..

Beantwoorden

@kompel op donderdag 31 oktober 2013 om 09:03:

Klopt, ik beken schuld.

Beantwoorden

Ik heb daar onder naam Optie1 al zaken mee gedaan en super tevreden over de afhandeling. Psstt…. zijn de zelfde lieve mensen die daar werken als “toen”.

Beantwoorden

VOLGENS MIJ WISTEN ZE DIT WEL EERDER,!!!!!!!
TOCH NOG GAUW EEN TELEFOON AANNEMEN VOOR REPARATIE.

DAAR IS TOCH BIJ NAGEDACHT.

DIT IS NIET FAIR VAN OPTIE 1.

Beantwoorden
wat nou???? waar blijft mijn telefo

Euuuhhhh, juist, alles goed verder?

Beantwoorden

Nu kunnen ze me niet meer bellen.

Beantwoorden

Jongens..Dit kan niet!

Beantwoorden

Moeten ze allemaal bij mij aankloppen!!!

Beantwoorden

Dan vwrlang je toch naar de goeie ouwe tijden met “jefffffrie

Beantwoorden

Ik heb bij Foto Video Helmond 6 jaar gewerkt. Samen met Ton Korte hebben we het toen kleine zaakje uitgebouwd en laten groeien tot wat Take It op een zeker moment werd.
Na 6 jaar koos ik een andere carriere. Ton sterkte met deze vervelende tijd!
groet
Wim Verlijsdonk

Beantwoorden

En mijn telefoon dan??? Heb wel al een abbo aangesloten…… Kan daarna fluiten dan !!! Vuile ego’s!!!!

Beantwoorden

Voor alle gedupeerde! Wij proberen er alles aan te doen zodat bestelde toestellen en lopende reparaties bij de juiste klant af te leveren. Wat betreft het personeel is pas op de dag zelf geïnformeerd over het faillissement helaas waren ze dus niet op de hoogte als ze nog een bestelling of reparatie aannamen.

Beantwoorden

Ik heb nog een tegoedbon van actua verzekeringen, hoe kan ik deze dan verzilveren? Dacht dat het een betrouwbare winkel was…

Beantwoorden

@Mevr Luhrs Flauw, niet meer doen.
Reactie daarom verwijderd door de redactie van De weblog van Helmond.

Beantwoorden

@Claassen

Voor deze zaken kun je contact opnemen met de curator, deze zal het verder af handelen.

Beantwoorden

Heb een telefoon waar nog garantie op zit, waar kan ik die nu op garantie claimen?

Beantwoorden

Voor mij ook een prima winkel al jaren een begrip in Helmond,
Het is erg vervelend voor Dhr Korte, maar als er nog toestellen liggen voor reparatie dan contact met de curator op te nemen heer Kager.

Beantwoorden

waar kan ik nu terecht met problemen op mijn smart Phone waar een abonnement op zit tot juli 2014?
Groetjes Karin

Beantwoorden

@Karin van Steenoven op zaterdag 23 november 2013 om 14:23:

Probeer het eens bij een van de winkels van je provider.

Beantwoorden

Ik zag vandaag dat de winkel weg was en schrok er toch wel even van. Het is altijd zo giga druk geweest toen het nog Take-it was. Ik wil het personeel in ieder geval heel erg bedanken voor de service en het geduldige uitleggen van mijn vragen.
Ook jullie zullen wel allemaal geschrokken zijn, hoop dat jullie toch prettige feestdagen krijgen en allemaal weer een nieuwe baan vinden in het nieuwe jaar.

Beantwoorden

Optie1 (het vroegere Take-it) maakt een doorstart
Het failliet gegane Take-it, dat sinds dit jaar al handelde onder de naam Optie1, maakt een doorstart als Optie1.
De franchise-organisatie van deze telecomformule nam de zaak deze week over. Morgenvroeg gaan de deuren in het pand aan de Noord Koninginnewal weer open. Ton Korte keert niet terug, 2 personeelsleden die er voor het faillissement al werkten, staan weer in de ‘nieuwe’ winkel. Vandaag wordt er in de winkel hard gewerkt om die morgenvroeg gereed te hebben.

Beantwoorden

een heel goed bericht voor Helmond en zeker voor de kundige medewerkers van de winkel.

veel succes en ik blijf jullie klant.

Beantwoorden

Nieuwsgierige vraag: wat gaat men anders doen om een volgend faillisement te voorkomen?
Geen online verkoop of reparatieservice constateer ik op optie1.nl.
Een must, al vind ik zelf, in de huidige telecommarkt.

Beantwoorden

Was leuke zaak.

Beantwoorden

@ Sjef,

Bedankt voor uw reactie. Goede vraag die u hierboven stelt. Optie1 heeft momenteel meer dan 50 winkels in Nederland en nog een verdere groei ambitie. Hiermee heeft Optie1 Helmond een sterk merk achter zich staan. Wat betreft uw opmerking over online verkopen: dit klopt. We focussen ons momenteel op de dienstverlening in onze winkels. Een van deze diensten zijn ook reparaties. Daarnaast kunt u bij ons terecht voor mobiele- en vaste telefonie, internet, accessoires, tablets en een besparingscheck op energie. Alleen bij Optie1 in Helmond kunt u ook terecht voor uw pasfoto’s en fotowerk, welke direct in de winkel wordt afgedrukt.

@Maarten en Manual bedankt voor jullie positieve reacties!

Beantwoorden

@Optie1 Helmond op vrijdag 6 december 2013 om 22:22:

Fijn dat jullie nog steeds pasfoto’s maken. Op het gemeentehuis in dat pasfotohokje is maar een gedoe, zeker voor ouderen waarbij het vaak mislukt.
Succes met jullie zaak!

Beantwoorden

Jullie hebben in het verleden een mooie folie op mijn ipad 2 geplakt
kom over een tijdje even terug om dat ook voor mijn ipad 5 te laten doen

Beantwoorden

Waar kan men dan nu terecht om pasfoto’s te laten maken?

Beantwoorden

Ow! Dus wel op hetzelfde adres ( zie ik zo juist staan).

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *