23reacties

Q&A reactietermijn meldingen aan gemeente

Alexandra Koolen van Helder Helmond stelde schriftelijke vragen aan B&W over de tijd die de gemeente erover doet om te reageren op meldingen van Helmonders met klachten en/of over kleinere en grotere problemen.
Hieronder staan haar 6 ingediende raadsvragen (Question) voorafgegaan door haar inleiding. Zodra we de antwoorden (Answer) van B&W hebben, plaatsen we die (zoals altijd) ook in zijn geheel in de reacties hieronder.

Helder Helmond krijgt regelmatig de reactie uit de stad dat meldingen die ze bij de gemeente doen, vaak lang op zich laten wachten. Helder Helmond wil graag een oplossing voor dit probleem, zodat de inwoners het gevoel krijgen dat hun probleem in de wijk snel wordt aangepakt, we hopen dat de gemeente hierin mee wil denken. Met de enorme investeringen welke de gemeente in groen doet en heeft gedaan is het belangrijk dat de inwoners van Helmond ook een positieve ervaring beleven omtrent groen. Daarom heeft Helder Helmond de volgende vragen:

  1. Hoe worden de meldingen bij de gemeente doorgezet naar de uitvoerder?
  2. De vele reacties vanuit inwoners maakt dat wij vermoeden dat er in de communicatie tussen de diverse schakels iets niet loopt. Kunt u dit vermoeden bevestigen en kunt u aangeven waar het nu soms vastloopt?
  3. Veel mensen gebruiken de buiten-beter-app, maar krijgen dan de reactie dat er binnen onze gemeente een eigen app komt. Klopt dit? Wat zijn de afwegingen om een eigen app te realiseren?
  4. Waarom duurt het al meer dan een jaar voordat deze app online komt?
  5. Is de gemeente bekend met het Helmonds Groen Collectief (HGC is een samenwerking tussen 3 aannemers)? En wat is de rol van de gemeente tot dit collectief?
  6. Het HGC heeft uitgelegd dat ze ook graag uit de wijken rechtstreeks de meldingen kunnen/willen ontvangen en dan snel op reageren. Hoe denkt de gemeente hier over?

In de reacties hieronder staat een update.