Buiten is het 14 graden, binnen zit al 15 jaar 😻

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 101.919 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
4reacties

Helmond Sport moet blijven? Dat stadium is de club inmiddels wel gepasseerd. Zeker nadat er na stevige onderhandelingen een akkoord werd bereikt met de gemeente over het nieuwe stadion. Daarom gaat Helmond Sport de honderd doeken vervangen voor nieuwe exemplaren met de slogan ‘Samen naar de Campus’.
Ook sportief gaat het Helmond Sport inmiddels voor de wind. Na vier rampseizoenen in de kelder van de eerste divisie staat Helmond Sport nu in het linkerrijtje (negende). Met een beetje geluk kan het zomaar gebeuren dat Helmond Sport over een paar jaar met het nieuwe stadion in de Eredivisie voetbalt. Op dit moment is het nog slechts een droom, maar het is in ieder geval duidelijk te merken dat Helmond Sport de weg naar boven weer heeft gevonden en de toekomst er hoopgevend uit ziet. Hier zijn we uiteraard erg blij mee.

Over de toekomst gesproken: op 16 maart heeft de gemeenteraad het voorstel aangenomen om Helmond tot 2040 te laten groeien en tegelijkertijd bereikbaar te houden. Het is een langetermijnvisie op Helmond en de regio richting 2040 op basis van een jaar aan onderzoek en regionale en landelijke gesprekken (MIRT-studie). Wat D66 betreft zijn deze uitkomsten uit de MIRT studie een mooi startpunt en uitgangspunt voor de toekomst van Helmond.

De Rijksoverheid gaat op basis van deze studie miljoenen investeren in Helmond en de regio en hierdoor kan Helmond gaan groeien. We staan aan het begin van een geheel nieuwe transitie op het gebied van mobiliteit en wonen met als belangrijk onderdeel het verbeteren van het OV-netwerk en de omslag naar duurzamere vervoersvormen zoals lopen, fietsen en deelmobiliteit en de forse verstedelijkingsopgave in en rondom het centrum (10.000 woningen erbij per 2040). Dit zijn veranderingen die te vergelijken zijn met de ontwikkelingen van Helmond Groeistad in de jaren 80.
Dit is hard nodig. We hebben een enorm woningtekort in Helmond. Niet voor niks zeggen wij altijd bouwen, bouwen, bouwen. Onze D66-wethouder Gaby van den Waardenburg is hier ook enorm goed mee op weg met tal van woningbouwprojecten, zoals Oranjekade in centrum-Noord.

De mobiliteitstransitie past helemaal in de visie van D66: we moeten naar een duurzame toekomst met een aantrekkelijk, groen centrum met meer ruimte voor verblijven en recreëren, zonder dat dit ten koste gaat van de bereikbaarheid. Het centrum blijft dan ook goed bereikbaar met de auto met parkeergarages in het hart van het centrum. Daarnaast komt er een zuidelijke aansluiting van Helmond op de A67 via de Rochadeweg, N612 en N279 om zo de doorstroming te verbeteren. Al met al belooft dit veel voor de toekomst van Helmond.

Jochem van den Bogaard
Raadslid D66 Helmond

4 reacties:

Hellmond is vol, te vol, nu al.
Maar dat zal jullie een rotzorg zijn.

Beantwoorden

Ik mag hopen dat Helmond Sport promoveert naar de Eredivisie, dat zou goed zijn voor de explotatie van dat hele complex.
Wat gaat er concreet gebeuren met bijvoorbeeld de A67. Kan die al het extra verkeer aan? Het OV in Helmond verbeteren is natuurlijk simpel omdat er nu niets rijdt.

@Twanneman op maandag 5 april 2021 om 19:38: Voor een strikter migratiebeleid kun je net zoals vele Helmonders op PVV of FVD stemmen.

Beantwoorden

@Surfhaai op maandag 5 april 2021 om 23:27:

D66 pleit al lang voor het aanpakken van de A67.

Gelukkig wordt de A67 tussen Eindhoven en Geldrop gedeeltelijk verbreed van 2 naar 3 rijstroken (het gedeelte tussen knooppunt Leenderheide en Geldrop). In de richting van Geldrop vanuit Eindhoven wordt een derde rijstrook toegevoegd. In de richting van Eindhoven wordt de capaciteit uitgebreid door middel van een weefvak. Het weefvak zorgt ervoor dat verkeer vanaf de oprit Geldrop/Heeze dat bij Leenderheide de A67 weer verlaat, niet hoeft in te voegen tussen het overige verkeer.

We hadden liever gezien dat de verbreding doorgetrokken werd tot aan Asten, maar de gedeeltelijke verbreding is in ieder geval een stap in de goede richting om de A67 veiliger te maken en ervoor te zorgen dat de auto’s en vrachtwagens beter kunnen doorrijden.

Beantwoorden
Jochem van den Bogaard

@Surfhaai op maandag 5 april 2021 om 23:27:

De zuidelijke aansluiting op de A67 wordt verbeterd. De Rochadeweg/N612 wordt opgewaardeerd, zodat de ontsluiting via de A67 beter wordt. Bedoeling is om zo het (boven)regionaal verkeer via de zuidelijke aansluiting te laten rijden, zodat de Traverse ontlast wordt. We willen minder verkeer dwars door de stad.

Beantwoorden
Jochem van den Bogaard

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *