Buiten is het 15 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 84.970 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
3reacties

landgoed Gulbergen

Nuenen wordt kleiner en Helmond groter. Dat schreef gisteravond PvdA fractievoorzitter Ernst van der Leij in Nuenen na de vergadering van de gemeentelijke commissie ruimte. Het gaat om de nieuwe op- en afrit van de A270 (de weg Eindhoven-Helmond) bij het 'landgoed Gulbergen' (de voormalige vuilstort) en Brandevoort II. Helmond heeft daarvoor een plan gemaakt dat 4 miljoen euro moet kosten. Nuenen draagt daaraan maximaal 510-duizend euro bij.
Om de zaken simpel te houden, worden de vierkante meters waarop de nieuwe afrit komt te liggen Helmonds grondgebied. Van der Leij is daar op zich niet op tegen maar vindt dat zijn burgemeester en wethouders die zaak wel meer open hadden mogen spelen. "Het is niet verstandig dat B&W dit ongemerkt in het voorstel smokkelen. Ik wil wel dat onze gemeenteraad open kan praten over een grenscorrectie."
De zaak ligt gevoelig omdat Nuenen altijd 1 van de voortrekkers was tegen gemeentelijke samenvoeging of grenscorrecties. Pikant is ook dat Geldrop-Mierlo geweigerd heeft mee te betalen aan de nieuwe ontsluiting.
Helmond heeft overigens behalve deze grenscorrectie nog meer plannen in die richting, onder meer woningbouw op Somers grondgebied.

3 reacties:

Aanleg tweede aansluiting Brandevoort
Vanaf zaterdag 2 oktober wordt begonnen met de aanleg van een kruising met afslagvakken op de A270 voor de tweede aansluiting van Brandevoort. Deze komt ca 1,7 km ten westen van de aansluiting Brandevoortsedreef te liggen. De werkzaamheden duren tot 13 november.
Tijdens de werkzaamheden wordt ter hoogte van de nieuwe aansluiting één rijbaan volledig afgesloten. Het verkeer wordt dan over de andere rijbaan geleid. Op deze rijbaan kan het verkeer dan over twee rijstroken richting Eindhoven en over één rijstrook richting Helmond. Er is geen omleidingroute.
Na afronding van de werkzaamheden kan de nieuwe kruising nog niet gebruikt worden. In 2011 start de gemeente met de aanleg van het verlengde van de Voort en de Neervoortsedreef. Bij de kruising van de Voort met het spoor wordt in de periode 2011 / 2013 een spoortunnel aangelegd. De Neervoortsedreef sluit aan op de nieuwe kruising van de A 270. Ook zal er op de Neervoortsedreef nabij de nieuwe kruising met de A270 een afslag naar Gulbergen komen.
Dat de kruising op de A270 toch nu al wordt aangelegd heeft enerzijds te maken met een verkregen subsidie en anderzijds om de overlast voor de automobilisten te beperkt door direct aan te sluiten op de werkzaamheden van de Provincie.

Bron: gemeente Helmond

Beantwoorden

Dan kunnen we straks het laatste stukje snelweg naar eindhoven wel op onze buik schrijven,dat wordt snorren met 70 km/u. De melkkoe krijgt steeds minder land om te grazen maar mag wel steeds meer bijdragen aan de maatschappij.

Beantwoorden

Ronduit belachelijk om op die snelweg een kruising te maken!! met nog meer stoplichten!!

ooit van oprit en afrit gehoord blijkbaar niet!!!!Alleen nog meer verkeersremmende maatregelen!!

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *