Buiten is het -2 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 80.232 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
14reacties

Zojuist om 5 uur werd de nieuwe afslag Brandevoort op de snelweg tussen Helmond en Eindhoven feestelijk geopend. Sinds vandaag heeft de A270 een tweede ontsluiting naar de wijk Brandevoort. Vele hoge heren waren aanwezig.
Anderhalf jaar geleden werd begonnen met het aanleggen van deze nieuwe afslag en de bijbehorende Neervoortse Dreef richting Branndevoort. De kosten werden vooraf begroot op 4 miljoen euro. Onderstaande foto werd gemaakt door Comee.

Maar niet iedereen is zo even blij als de inwoners van Brandevoort. De verkeerslichten op die afslag en de verlaagde maximumsnelheid op de ‘snelweg’ zijn daarvan de oorzaak. De maximumsnelheid is namelijk verlaagd van 90 naar 70 kilometer per uur. Een plannetje om vanmiddag te gaan protesteren (dat ons eerder werd gemeld) werd gisteren keurig per mail afgemeld. Blijkbaar meer een idee dan een actie. “Maar de onvrede blijft bestaan” zo eindigt de mail van de heer Korsten die de snelweg dagelijks gebruikt.
Met Eindhoven in de rug en de nieuwe afslag voor zich maakte Prinfoto Fotografie onderstaande foto.

14 reacties:

Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Wist niet dat ze daar zo lang mee bezig waren.

Beantwoorden

Wat een ‘prominenten’ bij elkaar…

Beantwoorden

Prachtig zo’n afslag naar Brandevoort, maar als men deze afslag nu neemt dan beland men in het buitengebied waar nog niets te doen is. Men komt namenlijk uit op de Diepenbroek daar waar over geruime tijd de nieuwe tunnel onder het spoor gereed is. De argeloze automobilist die denkt dat deze afslag hem tijdwinst zal opleveren komt dus bedrogen uit. Dit zal pas werkelijkheid worden als de voorgenoemde tunnel gereed is.
Beter was geweest om te wachten totdat deze aansluiting geheel klaar was.

Nu is tevens de max snelheid op de A270 vanaf deze verkeerslichten ook verlaagd naar 70 Km. Onbegrijpelijk dat men dit voor elkaar krijgt, welke malloot zal zich hieraan houden. Dit is toch een snelweg of niet, wie hier 70 gaat rijden levert een een acuut gevaar op.
De verkeerslicht installatie was amper ingebruik of de eerste kop-staart botsing was bijna een feit.

Beantwoorden

Beste medeburgers/lezers::

Ik heb nog zelden een snelweg gezien in Nederland als de N 270 van Endhoven naar Helmond, daar waar op 10 plaatsen nu een verschillende snelheid geldt. Het is te gek voor woorden dat je op het laatste stuk wanneer je Helmond naderd eerst 120 mag, daarna was het 90, nu 70 km. Ik kan me voorstellen dat velen, waaronder ik daarover verbolgen raken. Dit op een snelweg die totaal geen gevaar voor wie dan ook oplevert. Laatst zag ik in Blik op de Weg dat er iemand een boete kreeg van ruim 300 euro, daar op dat laatste stuk waaar de max. snelheid van 120 naar 90 gaat. En nu 70???? Dat worden veel bekeuringen uitschrijven, dat kan ik nu al garanderen. Wat een mafketels staan hier aan het bewind in de Helmondse gemeente. Idioten die er lol in verschaffen in automobilist pesten, het slaat gewoon nergens op. En wat de snelheid betreft, er komen wel meerdere wegen in Helmond in aanmerking voor verandering van de max. snelheid. In ieder geval gaat de N270 problemen opleveren, dat staat nu al vast. Weer eens hulde voor de besluitgeving van de wethouders uit onze gemeente Helmond, onder bezielde leiding van ene Heer Jacobs, waarvan ik echt blij ben dat ie in november oplazerd. Hij heeft mijn symphatie nog nooit gewekt, op geen enkel vlak in al de jaren dat hij in deze gemeente ‘aanwezig’ was………….

Beantwoorden

Zojuist kwam het persbericht van de gemeente Helmond binnen over deze opening van de nieuwe afslag A270/Brandevoort:

De nieuwe afslag op de A270 richting Brandevoort en Gulbergen is vanaf 28 maart open voor verkeer. Tegelijkertijd is de maximumsnelheid van het stuk A270-autoweg van deze nieuwe afslag tot aan de bebouwde kom van Helmond verlaagd naar 100 kilometer per uur. SRE-bestuurder Jacobs, wethouder Pero (Nuenen), gedeputeerde Van Heugten en de Helmondse wethouders Tielemans en Stienen hebben vandaag officieel de nieuwe verkeerslichten aangezet.

Vorig jaar is er op de A270 over de betonplaten een asfaltlaag aangebracht. Dit maakt het rijden op deze weg comfortabeler en het zorgt voor minder geluidsoverlast. Ook is Neervoortse Dreef en een nieuw deel van De Voort aangelegd én zijn de verkeerslichten bij de nieuwe afslag geplaatst. Vanaf vandaag kan het verkeer van de A270 over de nieuwe weg rijden tot de Diepenbroek en andersom. Verkeer kan dus nog niet over de nieuwe weg in Brandevoort zelf of in Gulbergen komen. Het laatste stuk weg naar Brandevoort gaat open als de nieuwe spoortunnel in 2013 klaar is; dan kan verkeer via de nieuwe afslag op de A270 naar Brandevoort en andersom. De Neervoortse Dreef, een deel van De Voort en de aansluiting op de A270 zijn nu al aangelegd omdat anders subsidiegeld verloren zou gaan. In de toekomst komt er ook nog een verbinding vanaf de Neervoortse Dreef richting Gulbergen (Golfbaan en Dierenrijk) in Nuenen, zodat verkeer dan vanaf de A270 rechtstreeks naar Gulbergen kan rijden.

De aanleg van de Neervoortse Dreef, De Voort en de kruising met de A270 wordt mogelijk gemaakt door een financiële bijdrage van provincie Noord-Brabant (Samen Investeren), het SRE en de gemeenten Helmond en Nuenen. Het meerjarenprogramma Samen Investeren in BrabantStad is voor sommigen misschien onbekend maar wel degelijk belangrijk. BrabantStad is het stedelijk netwerk van de vijf grote Brabantse steden Breda, Eindhoven, Helmond, ’s-Hertogenbosch en Tilburg én de provincie Noord-Brabant. Samen behartigen ze de belangen van deze steden en de gehele provincie Noord-Brabant.

Overzichtstekening (klik voor de vergroting) van de verkeerssituatie ter plekke:

Beantwoorden

Jammer Jan dat je de actie hebt afgeblazen gisteren. Was echt helemaal te gek geweest, had de foto’s wel eens willen zien van hoe die mannen hadden gekeken, Hahaha. We hebben in ieder geval gelachen!!! En dat is ook wat!!!
Ik zie je zaterdag weer,dan pakken we er eentje op. Houdoe.

Karel en Joke

Beantwoorden

Aankomende zondag op Omroep Helmond TV kun je vanaf 11.00 uur dit filmpje getiteld “Nieuwe afslag autoweg Helmond Eindhoven ” zien.

Beantwoorden

Kreeg net een e-mail met de maximumsnelheden die iemand had opgeschreven die op de snelweg van Helmond naar Eindhoven gelden: 50-70-90-100-70-120-90-50 km per uur.

Dat is toch te belachelijk voor woorden! Wie verzint zoiets??? Helmond automotive?

Beantwoorden

Ik ben benieuwd wanneer de eerste drempels op de weg komen dat past ook wel bij de zooi die het nu is…[email protected] de randdebiel die voor deze situatie verantwoordelijk is … Hoe moeilijk is het snelweg met op en afritten…..ipv kruisingen met stoplichten

Beantwoorden

@piet op 2 april 2012 om 22:54:

Ik zou die iemand voortaan onder eigen naam laten reageren, want dat lijstje klopt maar half…

Overigens komt het feit dat er 70 geldt rondom de verkeerslichten voort uit de landelijke richtlijnen die dit voorschrijven. Neemt niet weg dat de situatie rondom de verkeerslichten slecht is aangegeven en je zonder vooraankondiging flink op de rem zou moeten voor de lichten (in theorie).

Beantwoorden

Je moet automobilisten wakker proberen te houden. Met een beetje variatie in snelheid lukt dat. Anders wordt het volgas met blik op oneindig.

Beantwoorden

@Niels op 13 april 2012 om 09:43:

Kwam volgens mij van het Eindhovens Dagblad af, was een tijdje terug een tweet die veel retweet werd.

Beantwoorden

“Mooi filmpje over 75 jaar snelweg in Nederland: http://www.youtu.be/jXa0kGGBiWI. Oplossingen kunnen zomaar uit Helmond komen #drivenbyhelmond.” Dat liet Driven Helmond City of Smart Mobility gisteravond laat via Twitter weten. Of ze ook de hierboven beschreven verkeersoplossing daarbij bedoelen, stond er niet bij.

Beantwoorden

Dit soort extra verkeers-punten zal voor de meeste mensen zorgen voor extra vertraging en verhoging in brandstofkosten. En natuurlijk is het maar (weer) 1 extra opstopping. In Eindhoven wordt de groene golf steeds uitgebreider, wat mij inmiddels al bijna 10 minuten aan reistijd bespaart. Jammer dat Helmond geen investeringen maakt om de doorstroom door de stad te verbeteren. Dit bespaart niet alleen tijd en kosten, maar houd de lucht in de binnenstad ook nog eens een stuk schoner.

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *