Buiten is het 12 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 89.431 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
663reacties

Behoorlijk wat Helmondse Ziggo-klanten hebben al een aantal dagen last van een flinke internetstoring. “Er is inderdaad een grotere storing in Helmond die zeer lastig op te lossen blijkt. Ziggo werkt met man en macht aan een oplossing. Sorry voor alle overlast.” Dat liet de provider vanochtend weten. Zij vragen aan een ieder om geduld te hebben.
Bij een aantal Helmonders is de storing inmiddels weer opgelost. “Ja hoor, hij doet het weer. Anders kon ik jullie niet antwoorden hè.” Dat meldde 1 van hun oudere klanten (nog uit de Chello-tijd) die sinds gisteravond weer op het net kan. Om na wat tussenzinnen te vervolgen met  “maar het is de laatste paar maanden wel heel erg vaak raak (lees mis) bij Ziggo.” Een andere ontevreden klant (uit Dierdonk) die vandaag ook weer gebruik kan maken van de ingekochte Ziggo-diensten, antwoordde ons “Nope, vandaag een keer niet.”
Zelf konden we niet achterhalen in welke wijken of buurten de problemen nu nog wel voortduren. Op onze vraag waar in Helmond de problemen nu nog spelen, bleef Ziggo het antwoord tot op dit moment schuldig.

In de reacties hieronder staan updates.

663 reacties:

5703bj werkt halve tijd niet

Beantwoorden

Jaa Hoor, daar gaan we weer.

Ik afgelopen woensdag een dag vrij genomen, omdat de netwerkmonteur van Ziggo langs zo komen (en die komen alleen op werkdagen overdag).
Gaat rond 1430u de bel, ik dacht ha daar zal je de netwerkmonteur hebben……FOUT GEDACHT,. kwam er een gewone monteur die dus niets kon doen omdat hier alles nog geen maand geleden helemaal nagekeken is.
hij keek nog even naar de horizonbox en zij he je replay tv doet het niet.
Nou ik zei dus ja nu is het dit maar volgende week is het mijn internet en dan weer wat anders, maar wat nu jij kan niets doen en ik heb een dag vrij moeten nemen omdat er een netwerk monteur langs zou komen, die er dus niet is.
hij ging even bellen en zoals ik dus al verwachte die zou vandaag niet meer komen. de eerste mogelijkheid was 28 augustus tussen 0800 en 12.00u.
ik vertelde al tegen die monteur dus ik moet weer een dag vrij nemen omdat het bij Ziggo niet goed is geregeld. ik weet wel hij kan er ook niets aan doen dus ik vertelde hem dat het goed was en dat ik HEEEEEL ERG TELEURGESTELD was dat Ziggo zo met zijn klanten om gaat. en dat ik wel naar Ziggo zal bellen om te kijken of er wat geregeld kan worden. nou de monteur ging en zei nog dat hij het erg vervelend vond en dat hij het fijn vond dat ik nog kalm was gebleven (blijkbaar komt hij vaker dit soort problemen tegen).
Ik dus Ziggo gebeld, en naar de klantenservice gevraagd omdat ik een klacht wilde indienen. werd daar netjes geholpen en ook daar stonden ze versteld dat ik nog zo kalm en redelijk bleef, ik zei al tegen die medewerker dat dit niet altijd zo is geweest maar dat Ziggo toch alleen zijn eigen ding doet en niet naar de klant kijkt. helaas heeft het ruim 1 UUR durende gesprek niet meer opgeleverd dan dat ik moet wachten tot dat de netwerk monteur is geweest.

ik wacht weer af wat die dag me gaat brengen.

Beantwoorden

Wij hebben sinds februari een aansluiting van KPN.. gewoon via de telefoonlijn. Wat ik wel vreemd vind dat we sinds begin juli ineens geen radio-ontvangst meer hebben via de CAI-aansluiting die in de meterkast zit. We zijn nu verplicht om via internet naar de radio te luisteren. Volgens een informatiebron zou Ziggo alle CAI-aansluitingen in de meterkast onder beheer hebben. Maar ze snappen niet wat wij bedoelen… of doen ze zo maar omdat wij geen klant van Ziggo zijn ?

Beantwoorden

5709 nog steeds vaak internetstoring en een bijna continue telefoonstoring. Ondertussen wordt gewoon het volledige abonnementsgeld afgeschreven en is de communicatie vanuit Ziggo ronduit waardeloos.

Beantwoorden

Hier ook 5709 geen tel en Wi-Fi.volgende week monteur

Beantwoorden

@AVV Rijpelberg op donderdag 17 augustus 2017 om 21:30:

Als je geen klant bent van Ziggo krijg je ook geen signaal via de antennekabel. Ik snap niet wat daar zo vreemd aan is.

Beantwoorden

Geen idee wat Ziggo aan het doen was maar gisterenavond was de internetverbinding zo traaaaaaaag als dikke stront in Rijpelberg.

Beantwoorden

@even geduld op donderdag 17 augustus 2017 om 21:30:

Ongelofelijk hoe dat bij jou maar mis blijft gaan! Sterkte!

Beantwoorden

@Mus op donderdag 17 augustus 2017 om 23:51:

En waarom hebben wij dan wel die ontvangst vanaf januari tot begin juli? En
dan ons er ineens afgooien zonder bericht ?

Beantwoorden

@AVVR op vrijdag 18 augustus 2017 om 09:54:

Ze trekken de zekering uit de straatkast eruit. Het kan ooit lang(er) duren, maar eruit gaat ie een keer. Bij mij was het binnen 3 weken na overgang naar Telfort.

Beantwoorden

Nergens last van hier (5704)

Beantwoorden

5707 werkt perfect… 🙈
Afkloppen zie ik net…

Beantwoorden

5707 ook slecht

Beantwoorden

5702pas lang moeten wachten voor een goede oplossing geen netflix kunnen kijken daarna met een snelle digitale update ineens weer netflix😀😀en omdat we zeiden we willen wel tegoed voor al die stress kregen we ineens een taartje🎂voor het ongemak
nu weer 😁😁😁geen netflix

Beantwoorden
Alexandra van der Zee

5702 nog steeds slecht

Beantwoorden

5702 bagger

Beantwoorden

5702 😠😠😠

Beantwoorden
Hanny van den Broek

5701 blijft bagger

Beantwoorden
Helene van der Sterren

5704kt slecht. Betalen zo al veel te veel en nog extra kosten internet voor de pubers in huis, omdat de wifi het weer niet doet

Beantwoorden

@Marina Neervens op zondag 20 augustus 2017 om 13:28:

Hier precies het zelfde. Betaald veel en krijgt troep. Wij gaan per 31 Aug weg.

Beantwoorden

5805 drama

Beantwoorden
Willem van Oorschot

5701 Dan weer wel internet, dan weer niet. En dat zo al maanden op en af. Zo raak ik wel door mijn data limiet heen. #ziggo #ziggowebcare 😡

Beantwoorden

5709 zeer trage internet steed

Beantwoorden

5705

Beantwoorden

5702dk wiffi is klote

Beantwoorden

5702 rz de wifi valt soms even weg

Beantwoorden

5709 nog steeds slecht! On demand trouwens ook..

Beantwoorden

5706 slechttttttttttttttt

Beantwoorden
Christl van der Zanden

5706 errrrg slecht

Beantwoorden
Angela vd Vijfeijken

Update 3:
Ziggo heeft nog weken werk om de problemen op te lossen
“Na de informatie die we in juli kregen, hebben we een speciaal team opgezet. De problemen die toen bekend waren, zijn afgehandeld. Over de hele linie gaat het nu stukken beter.” Dat zegt Hans den Heijer (de Senior Media Relations Officer van Ziggo) vandaag in de papieren editie van het ED. Volgens deze woordvoerder neemt Ziggo de vele Helmondse klachten over internet, telefoon en tv zeer serieus. In verschillende netwerkcentrales in het gebied Helmond-Deurne moeten echter kabels worden vervangen. “Er kunnen de komende tijd nog storingen optreden.”
Of in oktober (we nemen het ruim) alle ontevreden Helmondse Ziggo-klanten tevreden zullen zijn, weten we niet. Niets is immers zo moeilijk als de toekomst voorspellen. Maar als hun beloftes en uitspraken én de ruim 6 honderd bovenstaande weblogreacties in de afgelopen 5 weken een graadmeter zijn, dan kun je daar vraagtekens bij zetten…
Want op donderdag 13 juli (zie Update 1) liet dezelfde woordvoerder ons desgevraagd weten dat de grote internetstoring in Helmond de avond/nacht ervoor verholpen was. Het ED deed 6 dagen later navraag en aan hen liet een Ziggo-woordvoerder weten “Vanaf vandaag zou alles moeten zijn opgelost.” Op woensdag 26 juli meldde het kabelbedrijf de weblog dat de storing voor een groot deel al was opgelost.
Na de vele klachten die er daarna wederom volgden, hebben wij het navragen doen bij Ziggo maar gestaakt omdat hun antwoorden steeds onjuist bleken. Onze collega’s van de krant deden die moeite nog wel en daarom deze derde update.

Beantwoorden

Jaja stond dr paar weken trug ook al. Mensen aant lijntje houden!!!

Beantwoorden
Hanny van den Broek

juist mensen aan het lijntje houden mensen moeten gewoon vaker eens een speedtest moeten uitvoeren om te kijken wat hun werkelijke snelheid is maar doe dit wel via de kabel , bij ons is het zo dat de snelheid niet stabiel is en vaker veel lager uitkomt dan dat deze moet zijn en ook vaak dat deze gewoon wegvalt .en waarom heeft ziggo van verschillende klanten bijna een maand extra abonnement geld achtergehouden door de datum van het innen van geld te veranderen ZIGGO heeft veel goed te maken naar hun klanten .

Beantwoorden

Ziggo zou moeten overwegen de politiek in te gaan

Beantwoorden

Momenteel heb ik al weken last van slecht internet in en rond om het huis. Wi-Fi is zeer slecht een foto of iets dergelijks lukt gewoonweg niet.
ps. op 4g van Vodafone werkt wel alles prima.

Beantwoorden
Niet te vreden klant van Ziggo

Weken??? En wij wel gewoon volle mep betalen!

Beantwoorden

En gaan we hier automatisch in gecompenseerd worden? Als bekend is dat er problemen zijn in dit gebied, is dat het minste wat ze kunnen doen!

Beantwoorden

Echt belachelijk dit!! Wij hebben nog steeds om de Zoveel tijd dat internet eruit vliegt je word er misselijk van!
Maar bedragen wel omhoog gooien ! 😡😡😠

Beantwoorden

@Ine Smits op maandag 21 augustus 2017 om 08:43:

Ja indd Ine 😠

Beantwoorden

Ziggo schaam je!! Bedragen omhoog gooien maar slechte kwaliteit leveren.

Beantwoorden

Massaal overstappen naar KPN!!!
En hou zowiezo je rekeningen in de gaten van ziggo. Het overzicht bij ziggo op de app is iets anders dan wat ze afschrijven. Heb al meerdere malen moeten bellen dat ze te veel hadden afgeschreven.
En dan nog per 1 juli de prijzen omhoog durven gooien. Bah bah

Beantwoorden

Onderstaand zegt voldoende:

Beste Ziggo medewerk(st)er, zijn de problemen met Internet/TV/Telefonie in de regio Helmond opgelost? Of zijn jullie daarmee nog bezig? Grt. Piet
3 AUGUSTUS 17:24

De problemen in Helmond zijn inmiddels al een tijdje verholpen. 🙂 Groeten, Erwin
Nou, een tijdje is een groot woord…..ook in de wijk met postcode 5703CB werkt dus alles naar behoren? Groet, Piet
3 AUGUSTUS 19:09

Inderdaad Piet. De problemen zijn inmiddels verholpen. Ik wens je nog een fijne dag! Groeten, Erwin

Beantwoorden

Met Ziggo komt het nooit meer goed

Beantwoorden
Peter van der Vrande

Nou Ziggo begin dan maar met 5707XE heb hier iedere dag internet en on demand problemen😡

Beantwoorden

Kutbedrijf

Beantwoorden

Je kunt zelf een wifi versterker kopen, alleen wat ik meemaakte; ik pak hem uit alles zou plug and play moeten zijn, zaakje in de muur geplugd,maar nee niks vind niets…
Dan eens internet raadplegen wat er mis gaat hier; lees ik dat ENIGE provider waar het eenvoudig doorlussen dmv versterkers NIET WERKT onze bekende Helmondse ZIGGO is .
Ergens acteert ZIGGO dus op haar eigen nivo, terwijl alle rest van aanbieders en modems gewoon interactief met elkaar communiceren en goed samen werken.

Daarom mensen, tel uw zegeningen en stap over. WEG van dit waardeloze bedrijf.

Beantwoorden

Waarom sturen ze tot die tijd gewoon geen rekeningen meer naar de klanten? Ze geven toch hun fout en termijn van herstel toe?

Beantwoorden

Het wordt eens tijd dat de Helmondse politiek eens gaat investeren in een goed dekkend glasvezel alternatief! Bij Ziggo weten ze gewoon dat glasvezel beperkt is in Helmond dus het heeft allemaal niet zo’n prioriteit!

TIJD VOOR ACTIE POLITIEK HELMOND!

Beantwoorden

Het is toch te gek! Je betaald je scheel voor een zak lucht! Ene naar de andere k.. smoes. Heeeelllleeee slechte klantenservice die noooit terugbelt als ze dat zeggen. WiFi ligt er altijd uit, boven geen verbinding dus kinderen geen tv , en maar door betalen . Nee nee ik kan hier in Stiphout niet overstappen dus zit er gvd ook aan vast . Of iemand moet de gouden tip hebben. De flikker ik die zooi daar zelf door de voorruit naar binnen

Beantwoorden

Ziggo heeft achterstallig onderhoud in Helmond en laat hiervoor de abonnee betalen.

Het zou Ziggo sieren om de Helmondse klant aan te schrijven en excuses aan te bieden en te compenseren voor hun eigen mismanagement.

Het is ongehoord dat we het volledige abonnement moeten betalen, terwijl Ziggo weet dat ze haar dienstverlening in Helmond niet op orde heeft.

In hoeverre is Gemeente Helmond hierbij betrokken?
En zijn er acties die uitgevoerd kunnen worden, zoals de aanleg van glasvezel in meerdere Helmondse wijken, zodat de Helmonder meer keuzen en vergelijkbare alternatieven heeft dan enkel Ziggo?

Nu kunnen we namelijk geen enkel signaal afgeven.

Beantwoorden

Nog langer. Wordt tijd dat ze eens mensen een gratis abonnement geven na al die maanden/jaren dat wij aan het lijntje worden gehouden en het altijd aan onze kabels ligt #boos

Beantwoorden

Overstappen!!!! Ziggo is een bagger bedrijf

Beantwoorden

Bekijk ook eens het artikel op het Eindhovens Dagblad en de reactie van Manolito. Dit rijmt met de communicatie ‘achterstallig onderhoud’ door Ziggo en een knap staaltje mismanagement.

Beantwoorden

Al weeken je bedoeld al maaaaaanden
Denk dat de mensen maar met zijn alle half de rekeningen moeten betaalen je krijgt immers ook maar half waar voor je product

Beantwoorden

5701 we hebben veel problemen gehad met internet 4 keer per week .ik was bijna overgestapt naar kpn alles was geregeld tot dat ziggo alles nieuw aan legde nieuw wiifi kasje bijna alles doet het goed alleen wiffi valt steeds weg maar ik heb nu geduld komt ook wel goed denk ik

Beantwoorden

Ja denk dat het tijd wordt om over te stappen idd ! 😡

Beantwoorden

5709 zeer slecht

Beantwoorden

Het zal aan mij liggen, maar echt geen enkel probleem in 5702. Wel een eigen router met Ziggo modem in bridge.

Beantwoorden

Ziggo is echt slecht 😡😡😡😡

Beantwoorden

Als we nu allemaal eens een social mediabericht sturen naar de gemeente om ze te triggeren om te investeren in meer glasvezel?

Dan krijgt Ziggo ook eens serieuze concurrentie waardoor ze deze problematiek heus wel sneller zullen gaan oplossen.

Daarnaast komen de prijzen onder druk te staan. De kortingen bij verlengen worden immers ook steeds minder. 2 jr geleden nog 12 mnd 50%, 1 jaar geleden nog 6mnd en nu 3 mnd……

Een triest bedrijf is het dat Ziggo.

twitter: @gemeenteHelmond
facebook: https://www.facebook.com/gemHelmond/

Beantwoorden

iedereen kan overstappen, per direct als het nodig is, want ziggo houd zich niet aan het contract. succes

Beantwoorden

Nog steeds geen problemen met Ziggo in 5704

Beantwoorden

5706 slechte tv ontvangst al weken.

Beantwoorden

Blijft modderen met Ziggo in 5701 bij een bejaarde tante van me. 🙁

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *