Buiten is het 11 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 90.294 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.

Nederlands langste roadtrain staat op naam van Van den Broek Logistics, zo laat dat transportbedrijf uit Helmond weten. In het onderstaande filmpje zijn 5 Combitrains aan elkaar gekoppeld met een DAF 95 met Euro 6 motor ervoor. Omdat er ook nog een 13,60 meter lange trailer werd aangehangen, heeft het geheel een lengte van 60 meter.
Eind december werd het wagenpark van Van den Broek Logistics flink uitgebreid met de 5 in het filmpje getoonde Combitrains van Tracon, 10 nieuwe distributietrailers van het merk Renders en maar liefst 15 nieuwe Scania’s (zie de foto rechtsboven). Volgens directeur Willie van den Broek zal meer dan de helft van deze Scania-trekkers ingezet worden als LZV-trekker. Een Langere en Zwaardere Vrachtautocombinatie (LZV), ook wel Ecocombi genoemd, is een vrachtwagen die meer vracht kan en mag vervoeren dan een gewone vrachtautocombinatie. Een LZV is maximaal 25,25 meter lang en 60 ton zwaar, terwijl een gewone vrachtwagen maximaal 18,75 lang is en (in Nederland) maximaal een gewicht van 50 ton mag hebben. Omdat het brandstofverbruik nauwelijks stijgt, wordt bij het transporteren van goederen per LZV 4 tot 30% brandstof bespaard.
 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *