Buiten is het -2 graden, binnen zit

De weblog van Helmond

meer over deze weblog »
Op de weblog kun je over Helmond praten, huilen en lachen.
Alle berichten op onze voorpagina zijn actueel of gaan langer mee dan de waan van de dag. Vrijwel dagelijks plaatsen wij iets nieuws.
Onder elk bericht staan de reacties (inmiddels al 80.232 sinds de start van de weblog in mei 2005) van andere Helmonders. Alleen lezen wat anderen schreven kan, leuker is het natuurlijk als jij ook jouw on-topic (?) reactie geeft.
11reacties

Een lang weekend geen treinverkeer in Helmond. Want in die 3 dagen worden er 3 kant-en-klare tunneldekken bij het NS-station Helmond op hun plaats  geschoven. Deze overkappingen gaan het dak vormen van een nieuwe 160 meter lange en 30 meter brede onderdoorgang die de Annawijk en Suytkade met het centrum verbindt. Die dekken (de zwaarste weegt zo’n 900.000 kilo) worden over een afstand van 100 meter op hun plek gereden door 4 op afstand bestuurde diepladers.

Het eerste tunneldek was vannacht aan de beurt. Volgens de planning zou die rond 1 uur op zijn plaats liggen, maar dat werd uiteindelijk 05.30 uur.
Net als in mei en juli was de officiële bouwfotografe Chantal van den Berg er vannacht natuurlijk weer bij. Zij fotografeerde ook dit keer achter de schermen.
Daaronder de 4 foto’s die Henry en Huub vanuit de hoogte maakten. Hun eerste is van 01.01 uur, de laatste foto werd om 05.00 uur gemaakt. Voor hen een vermoeiend nachtje, maar hun koffie geheel in stijl hield hen wakker.
Daaronder 3 foto’s van de voorbereidende werkzaamheden gisteren.

  De foto’s die Henry en Huub maakten vanaf de 3e etage van Parc Bruxelles:

11 reacties:

De foto’s van vandaag, het tweede tunneldek gaat naar zijn plek.

Beantwoorden

De foto’s van vannacht, de nacht van zaterdag op zondag:

Beantwoorden

Geen treinen, wel dichte spoorbomen bij Chuchillaan.

Beantwoorden

@Jan: Op 112brabant.nl staat het volgende te lezen:

Burgemeester van Houtlaan: Uitval verkeerslichten en spoorbomen blijvend gesloten tot en met het kanaal.

Beantwoorden

De werkzaamheden bij het station. Je ziet hoe twee enorme kranen een deel van het perron op z’n plaats zetten. Soms was er nauwelijks ruimte omdat dit enorme gevaarte tussen de bovenleiding door moest. Wat een vakwerk!

Beantwoorden

Toeschouwers op zaterdag:

Beantwoorden

“De eerste trein is geweest! Het spoor is weer terug in dienst!!!” Dat liet de Chantal van den Berg, de officiële bouwfotografe bij dit project, een kwartier geleden weten nadat ze de eerste lege personentrein voorbij zag komen. “Bloed, zweet & tranen op de bouw in Helmond het was spannend… Gaan we het wel op tijd halen?! Het is gelukt!! Goed werk mannen!” vervolgde ze trots.
Via http://bouw.webcam.nl/helmond/ kun je nog altijd live meekijken met de werkzaamheden bij de spoortunnel bij het station.

Beantwoorden

De eerste lege personentrein rijdt veilig en wel door het NS-station Helmond.
Ook deze foto’s werden gemaakt door bouwfotografe Chantal van den Berg.

Beantwoorden

Wat een mooie klus was dat en goed meegedacht om er een tribune neer te zetten,dan eindelijk toch iets positiefs over helmond 🙂

Beantwoorden

Inmiddels is ook het gebied met de bushaltes afgezet en zijn de bushaltes daar verdwenen. De bushaltes staan nu netjes achter elkaar langs het voormalige GAK/UWV-kantoor. Auto’s mogen niet meer op het Stationsplein komen. De Stationsstraat is tussen De Callenburgh en het Stationsplein ook afgesloten voor alle verkeer. Auto’s kunnen alleen nog via de Smalstraat bij het station komen. Daarvoor is de parallelweg bij de ingang van woningbouwvereniging Woonpartners afgesloten voor (brom)fietsers en scooters. Treinreizigers moeten langs het voormalige Belastingkantoor lopen om op het station te kunnen komen.

Beantwoorden

Wat een mooie foto`s zitten er tussen! Complimenten! 🙂

Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *