9reacties

Het spel vanaf oktober 2007

Het verloop van het zomerspel rechtvaardigt (denken wij) de conclusie dat die versie van het kennisspel over Helmond goed aanslaat. "Er mee doorgaan" zeggen sommige daarom. Maar wat te doen dan met Het WWWWW-spel?
Dat willen we ook niet bij het oud vuil zetten. Al was het maar vanuit historisch perspectief, omdat we daarmee flexibel zijn én we het jullie daarmee af en toe lekker moeilijk kunnen maken. We namen daarom het volgende besluit:

  1. Vanaf oktober gaan we door met de opzet van het zomerspel.
    Dus mét "In welke straat bevond zich de fotograaf? als standaardvraag en ook mét het gebrek aan vele spelregels. En, niet onbelangrijk, omdat Velvet Lounge ook het komende kwartaal het spel sponsort: mét de Velvet-consumptiebonnen. De (5 of 10) verdiende bonnen worden aan het eind van het kwartaal 's avonds uitgereikt aan de aanwezige winnaars.
  2. Soms zullen we een andersoortige (WWWWW-achtige) vraag stellen. Vragen zoals bijvoorbeeld "Wie is dit?" of "Wat is door het gele vlak onleesbaar gemaakt?" of een voorspelvraag. Ook die vragen gaan volgens de huidige opzet van het zomerspel. Eventuele extra spelregels die wij daarbij nodig achten, zetten we in een paar zinnen onder de afbeelding. Bijvoorbeeld: zijn achternaam is voldoende of jaartalnotatie als in 1759 en/of niet meer dan 3 echte (waarbij babbelen zonder antwoord dus kan) antwoorden per etmaal.
  3. Natuurlijk blijft (de tegel op) de Catwalk of Fame aan het spel gekoppeld. Deze eregalerij heeft immers niet zomaar een prominente & permanente plaats op de weblog.
    Om die tegel te bemachtigen zijn er 2 wijzigingen doorgevoerd. De eerste wijziging is dat in tegenstelling tot voorheen, alleen het goed beantwoorden van de meeste vragen niet meer voldoende is om die ereprijs te halen. Dat was wat te gemakkelijk vonden we. Hoewel goede antwoorden nog steeds belangrijk blijven, gaan we nu ook letten op een breed scala van andere aspecten. Denk daarbij bijvoorbeeld aan zaken als sportiviteit, het regelmatig deelnemen, meedenken, de gevatheid van reacties, de positieve uitstraling enz. En zelfs zaken waar we zelf nu nog niet aan dachten, kunnen je dichter bij de tegel brengen. De tweede wijziging is dat de tegel voortaan eens per halfjaar wordt uitgereikt.
    Wie de tegel uiteindelijk krijgt is ter beoordeling van de speciaal daartoe opgerichte CatwalkCommissie. Die brengt aan het eind van ieder half jaar verslag uit en wijst de winnaar van de tegel aan.
    Het eerste halfjaar is overigens al begonnen op 1 juli 2007. Wellicht maakt dat enkele deelnemers iets blijer met hun goed beantwoordde vragen en reacties die geen consumptiebonnen opleverden.